ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Novinka

Chevrolet Orlando naživo

ikona
· · Diskusia
Chevrolet včera slovenským novinárom predstavil nový model Orlando - väčší než Cruze, menší než Captiva. Základ za 15 000 eur, perfektný naftový dvojliter v najvyššej výbave za 19 900 eur.
V našom regióne v posledných rokoch evidujeme nárast záujmu o vozidlá typu MPV, čo chce využiť aj Chevrolet. Orlando sa zameriava na rodiny aj individualistov, ktorí obdivujú vozidlá SUV, no hľadajú niečo lacnejšie. Najväčším lákadlom je sériová výroba so siedmimi sedadlami už v základnej výbave.

Prečítajte si: Nový Chevrolet Orlando (13. 12. 2010)
Všetky dostupné informácie, motory, galéria...

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


V prípade využitia siedmich miest veľmi nepočítajte s batožinovým priestorom, ak sa tak vôbec tých 89 litrov dá tak nazvať. Sklápaním jednotlivých sedadiel do podlahy (a roviny) priestor za vodičom a spolujazdcom narastie až na 1 499 litrov.

Flexibilita sedadiel je prispôsobená len vyklápaniu z podlahy a sklápaniu, nechýba ani regulácia sklonu operadiel v druhom rade. Posun sedadiel v druhom a treťom rade úplne chýba.

Prečítajte si: Chevrolet Orlando od 15 000 eur (10. 1. 2011)
Prvé informácie o cene a výbave

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Štandardná výbava LS za 15 000 eur (1.8 16V) obsahuje ABS, stabilizačný systém ESC, 6 airbagov, 16' kolesá 205/60, elektrické predné okná, sedem plnohodnotných sklápateľných sedadiel, lakťovú opierku v druhom rade sedadiel, kryt batožinového priestoru, alarm a rádio so schránkou a podporou CD, MP3, AUX, a štvoricou reproduktorov. Môžete si ju za pár stoviek navýšiť na verziu LS Plus s mechanickou klimatizáciou a výduchom na zadné sedadlá navyše.

Až vo výbave LT za 16 200 eur (1.8 16V) dostanete nielen výškovo, ale aj hĺbkovo nastaviteľný volant, elektrické zadné okná, kožený volant, zadný parkovací senzor, predné hmlovky, a palubný počítač. LT Plus ponúka navyše automatickú klimatizáciu, lepší audio systém a zliatinové disky.

Výbava LTZ za 17 400 eur (1.8 16V) ponúka už aj dažďový senzor, modré podsvietenie, 17' disky, tempomat, chrómové lemovanie okien, sieť v batožinovom priestore a elektrické sklápanie spätných zrkadiel.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Ceny Chevroletu sú jednoznačne veľkým lákadlom. Za 19 990 eur dostanete sedemmiestne MPV s perfektným dvojlitrovým dieslom (120 kW / 163 k, 360 Nm) a najvyšším stupňom výbavy. K tomu prirátajte strešné okno za 600 eur, navigáciu za 840 eur, kožené poťahy za 1050 eur, automatickú prevodovku za 1200 eur a cena plne vybaveného Oranda s najsilnejším motorom sa vyšplhala na 23 680 eur. Sedemmiestny Renault Grand Scénic 2.0 dCi 110 kW s automatickou prevodovkou stojí v najvyššej výbave Privilege 25 990 eur. Bez koženého čalúnenia a strešného okna. Z tohto porovnania je jasná stratégia Orlanda. Neponúka dokúpenie parkovacej kamery, ani xenónových svetometov, ani bezkľúčového systému. Orlando je v tomto smere postavené nižšie, ale aj za podstatne menej peňazí. Chevrolet tak skutočne vyplnil trhovú dieru solídnym vozidlom s prekvapivo vydarenými motormi.

Pre porovnanie ešte uvedieme akciovú cenu sedemmiestneho Nissanu Qashqai +2: 18 400 eur za 1.6 117k v základnej výbave, 21 500 eur za 2.0 dCi 150k v základnej výbave, 25 100 eur za 2.0 dCi 150k v najvyššej výbave.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Praktické skúsenosti

Včera som si sadol za volant benzínového Orlanda 1.8 16 V s päťstupňovou prevodovkou aj naftového 2.0 VCDi so šesťstupňovým manuálom. Najprv poďme na ten benzín.

Päťstupňový manuál bol pre mňa na prvý pohľad sklamaním, ale keď som zistil, že pri 50-ke točí na poslednom prevodovom stupni motor 1200 otáčok a pri 90-ke približne 2500, pochopil som, že sú prevody oproti bežným päťstupňovým prevodovkám trocha natiahnuté, takže na diaľnici môžeme očakávať asi 3500 otáčok. A keďže je motor veľmi dobre odhlučnený, nebude to nič hrozné. Orlando má pri rýchlej jazde problém skôr s aerodynamickým hlukom. To potvrdila diaľničná jazda s naftovým agregátom. Ale k tomu až neskôr. Motor 1.8 16V je pre Orlando s dvojčlennou posádkou úplne dostatočný. Ak ho mienite často doplna nakladať, uvažujte, logicky, nad naftovou alternatívou. Do mesta a na okresky bude benzín však zaujímavou alternatívou. Pozor na spotrebu. Orlando je mohutné auto a pri normálnom až úspornom štýle jazdy počítajte so 7 - 8 litrami benzínu na 100 km, v meste sa môžete kľudne dostať aj na desiatku.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Dizajn exteriéru aj interiéru posúďte sami z fotografií. Mne nevadili ani tvrdé plasty, treba však spomenúť, že pri výjazde z parkoviska pri mínusových teplotách sa palubovka nepeknými pazvukmi trocha ozvala. Stačilo však prejsť dva - tri kilometre a teplý vzduch všetko vyriešil. Potom bolo v kabíne už ticho.

Riadenie je prekvapivo presné, prevodovka nás tiež milo prekvapila a podvozok rovnako. Tu niet Chevroletu veľmi čo vyčítať. Vlastne, zaslúži si skôr pochvalu. Podvozok nie je prehnane mäkký, je príjemne vyvážený.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Z poznámok z krátkeho testu spomeniem, že Orlando má bežný trojblik smeroviek, dve rýchlosti zadného stierača a viditeľné kolíky zámkov dverí. Týmto všetkým sa poctivo hlási ku GM, podobne ako Cruze či Astra. Budíky sú tiež v štýle značky, je vecou vkusu, či sa vám páčia alebo nie.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Odkladacia schránka za ovládacím panelom autorádia je perfektná vec. Na toto si zvyknete veľmi rýchlo.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Do tretieho radu sedadiel si relatívne pohodlne sadne aj dospelý pasažier. V druhom rade je to úplný priestorový luxus. Posed je vyšší. Svetlú výšku vozidla ani priemer otáčania sa nám nepodarilo zistiť.

Po pár desiatkach minút s benzínovým Orlandom konštatujeme, že je to jedno z áut s výborným pomerom cena / výkon.

Ďalších štyridsať minút sme strávili v naftovom sedemmiestnom MPV. Motor 2.0 VCDi je nám dobre známy, mali sme ho v testovanom Cruze. Motor je nielen špičkovo odhlučnený, ale aj neuveriteľne pružný. Za rok a pol som sa s tak pružným naftovým motorom stretol len raz - práve v Cruze. Motor pohodlne ťahá už od 1 000 otáčok / min., pričom sa v kabíne neozýva žiadne nepríjemné dunenie, známe z naftových vozidiel aj pri oveľa vyšších otáčkach. Pri jazde päťdesiatkou na štvrtom prevodovom stupni motor spokojne pracuje pri 1100 otáčkach, deväťdesiatkou na šiestom prevodovom stupni s 1250 ot./min. a 130-kou na šestke s 2 000 ot./min. Aj pri 160 km/h na rýchlomeri stále otáčkomer atakuje len 2500 ot./min. Takto si predstavujem vydarený naftový motor a presadnutie do Renaultu Koleos 2.0 dCi ma hneď uviedlo do reality. Ak čo len trochu zvažujete kúpu naftovej verzie Orlanda, určite ju neváhajte vyskúšať. Budete istotne prekvapení.

Spotreba naftového motora bude oproti benzínovému približne o liter a pol nižšia. My sme 22 km po Bratislave prešli s priemerom 6,6 l / 100 km (50 % trasy 50-kou, 20 % trasy 90-kou, 30 % trasy 130-kou). Na diaľnici bolo cítiť, že vyššia konštrukcia sa prejavuje na vyššom aerodynamickom hluku. Aj tu je k dispozícii veľmi dobrá prevodovka s jasnými dráhami a primeraným odporom.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo


Na Chevrolet Orlando som sa tešil. Mám rád dostupné autá, ktoré provokujú cenovkou, no súčasne nepatria k nekvalitným pokusom o krátkodobý úspech. Auto s tak výborným pomerom cena / výkon som už dlho nešoféroval. V predaji by sa malo Orlando objaviť už o pár týždňov.

Chevrolet Orlando - cenník 2011 február

-- GALÉRIA --



Najčítanejšie články (14 dní)
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
Najnovšie príspevky k článkom