ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Novinka

Nový Chevrolet Orlando

ikona
· · Diskusia
Európsky Chevrolet sa po niekoľkých rokoch vracia modelom Orlando do segmentu MPV. Vybral si zvláštnu cestu, keďže ako sám hovorí, Orlando nie je čistokrvné MPV, ale skôr kríženec MPV a SUV.
Aj keď Chevrolet deklaruje, že Orlando má gény SUV, alebo ak chcete crossovera, svojimi rozmermi perfektne zapadá medzi konkurentov zo segmentu kompaktných MPV. Rozmery 4652 x 1836 x 1633 mm sú porovnateľné trebárs s Peugeotom 5008. To, čím sa Orlando odlišuje od mnohých konkurentov je tvar karosérie, ktorú skôr nesie znaky dvojpriestorovej konštrukcie. Rovnako plastové lemovanie spodnej časti pripomína spomínané SUV a nie je typické pre túto kategóriu.

Prečítajte si: Nový Chevrolet Orlando - prvé fotky a info (25. 8. 2010)

Chevrolet Orlando 2011


Vo vnútri Orlando na rázvore 2760 mm ponúka už v základe sedenie v troch radoch. Napriek klesajúcej línii strechy je usporiadanie radov v divadelnom štýle, to znamená, že rady sedadiel smerom dozadu stúpajú. Tretí rad je, ako to už je zvykom, iba núdzový, no v prípade Orlanda je ešte "núzdovejší" než u konkurencie. Druhý rad je totiž fixne upevnený a nemožno teda pasažierom v poslednom rade dopriať dodatočnú dávku priestoru posunutím druhého radu dopredu.

Objem batožinového "kútika" v sedemmiestej konfigurácii je 89 litrov. Sklopením núdzových sedadiel podrastie prepravná kapacita Orlanda na 458 litrov (739 litrov po strop). Pri ponechaní iba predných sedadiel je kapacita s využitím celej výšky interiéru 1499 litrov.

Chevrolet Orlando 2011


Chevrolet Orlando poskytuje pasažierom množstvo odkladacích priestorov, no najzaujímavejším z nich je schránka ukrytá za panelom ovládania audio sústavy. V nej sa nachádza aj AUX vstup a príplatkový USB port. O bezpečnosť pri náraze sa v prvom rade stará pevná konštrukcia, ktorej sekundujú bezpečnostné prvky vrátane šiestich airbagov.

Chevrolet Orlando 2011


Pod kapotou môžu tróniť tri rôzne motory. Všetky sú priečne montované štvorvalce s liatinovými blokmi a hlavami z hliníkovej zliatiny. Základom je benzínový motor s objemom 1,8 litra, ktorý rozbehne Orlando na rýchlosť 185 km/h a spotrebuje v priemere 7,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 11,6 sekundy. Motor sa kombinuje výhradne s päťstupňovým manuálom.

Benzínový motor:

1.8 16V - 104 kW (141 k) pri 6200 ot./min., 176 Nm pri 3800 ot./min.



V prípade nafty je výber širší. Aby bolo vyhovené európskej náture v ponuke je "dvojjediný" dvojliter. Slabšia verzia sa kombinuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a Orladno s ňou akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 10,3 sekundy, Maximálka je 180 km/h. Silnejší diesel kombinovaný s rovnakou prevodovkou sa prejaví zvýšenou maximálnou rýchlosťou 195 km/h lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy. Predpokladáme, že vyšší výkon a krútiaci moment sa ukáže aj pri pružnom zrýchlení. Kombinovaná spotreba oboch motorov je rovnaká - 6,0 l/100 km. Pri silnejšom motore je k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka, s ktorou sa zhorší zrýchlenie z 0 na 100 km/h o sekundu a priemerná spotreba o liter.

Naftové motory:

2.0 D - 96 kW (131 k) pri 3800 ot./min., 315 Nm pri 2000 ot./min.
2.0 D - 120 kW (163 k) pri 3800 ot./min., 360 Nm pri 2000 ot./min.



V Európe bude Chevrolet Orlando v ponuke v troch stupňoch výbavy - LS, LT a LTZ. Takéto americké označenie má pri európskych modeloch premiéru. Ďalším prvenstvom Orlanda je, že označenie výbavy v exteriéri budú mať iba vozidlá s pravostranným riadením.

Chevrolet Orlando 2011


Základný stupeň LS obsahuje napríklad šesť airbagov, elektronický stabilizačný systém, EBD, EBA, trakčnú kontrolu, 16-palcové disky a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Výbava LT pridáva napríklad parkovacie senzory a ovládanie rádia na volante. V najvyššej výbave sa už nachádza aj tempomat a 17-palcové disky. Podvozok Orlanda vychádza z modelu Cruze a teda v predu sa o vedenie kolies starajú záesy MacPherson a vzadu vlečné ramená spojené torznou priečkou.

Produkcia Orlanda začala v októbri v zavode General Motors Južná Kórea a do predaja v Európe sa dostane začiatkom roka 2011.

-- VIDEO --





-- GALÉRIA --



Najčítanejšie články (14 dní)
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
Najnovšie príspevky k článkom