ČlánkyNovinkyRecenzieO nás
Recenzia

TEST: Renault Fluence 1.5 dCi

ikona
Richard Hombauer · · Diskusia
sedan nižšej strednej triedy (nafta, 1.5 dCi, 78 kW, 6-st. prevodovka, 5 000 km)

Technické parametre







Základné údaje
Vlastníctvo opisovaného auta:požičané
Výrobca:Renault
Model a rokFluence, 2009
Motor - objem a výkon1.5 dCi, 78 kW (105 k)
Prevodovka a počet rýchlostímanuálna, 6
Hnacia nápravapredná
Priemer kolies16'
Rok výroby2010
Rok zakúpenia2010
Stav tachometra pri kúpe/zapožičaní4 746 km
Údaje o spotrebe
Aktuálny stav tachometra5 311 km
Dosiahnutá priemerná spotreba 4,8 - 6,0 l/100 km
Štýl jazdeniaúsporný, bez zbytočného brzdenia, diaľnice 130 km/h
Technické údaje
Zdvihový objem valcov1 461 cm3
Najväčší výkon motora 78 kW pri 4000 ot./min.
Výkon na tonu 60,9 kW / t
Krútiaci moment motora 240 Nm pri 2000 ot./min.
Krútiaci moment na tonu 187,5 Nm / t
Maximálna rýchlosť 185 km/h
Zrýchlenie 0 - 100 km/h 10,4 s
Objem palivovej nádrže60 litrov
Celkové rozmery 4613 (4631) x 1813 x 1477 (1501) mm
Batožinový priestor 496 litrov
Zaťaženie strechy 80 kg
Svetlá výška 119 mm
Rázvor 2703 mm
Priemer otáčania??? m
Prevádzková hmotnosť1 280 kg
Maximálna celková hmotnosť1 777 kg
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy3 077 kg
Maximálna hmotnosť prípojného vozidla 1300 kg brzdeného / 650 kg nebrzdeného
Druh povolených pneumatík 205/65 R15, 205/60 R16, 205/55 R17
Spotreba a emisie CO24,5 l/100km, 119 g/km
Hluk stojaceho vozidla 83 dB pri 3000 ot./min.
Hluk za jazdy73 dB
Servisný interval 20 000 km alebo rok



Renault Fluence 2010


Amerika! Keď som pred asi desiatimi rokmi videl jeden americký časopis, žasol som, že v USA si môžu ľudia kúpiť plnohodnotný sedan za 10 000 dolárov. Pre mňa vtedy neuveriteľná cena. Stále som sa pýtal, prečo niečo podobné nemáme aj v Európe. Už sa nemusím. V Európe sa konečne objavil automobil s normálnym dizajnom, ktorý nenaznačuje hneď z diaľky, že vaše auto patrí medzi najlacnejšie. Automobil s normálnymi motormi a slušnou výbavou, ktorá hneď neznamená cenovku 20 000 eur. Jednoducho, Renault Fluence.

Renault Fluence 2010


Tešil som sa na dobré auto pre bežného Slováka s tradičnou výbavou a priemerným motorom. Dostal som však do rúk automobil v hodnote necelých 19 000 eur s koženým interiérom, vyhrievanými sedadlami a xenónovými svetlometmi... Bez týchto "luxusných" prvkov by testované vozidlo malo štandardnú cenovku 15 890 eur. S benzínovým motorom dokonca len 14 190 eur. A keďže Fluence útočí cenou, začnem hneď ňou.

Renault Fluence 2010


Medzi základnou výbavou Confort a najvyššou Privilege je rozdiel len 1 400 eur, za ktoré dostanete tak veľa, že rozmýšľať nad Confort-om je skôr zúfalstvom než rozumnou voľbou. Okrem priaznivej ceny je Fluence jedinečný aj jednoduchým cenníkom. Načo ponúkať vozidlo nižšej strednej triedy s benzínovým motorom 1.2 65k či 2.0 dCi 150k, keď jeden by bol nedostatočný a druhý by si objednalo možno desať ľudí v krajine? Možno by som však v palete motorov uvítal 1.2 TCE 105k. Dodávaná 1.6-ka je rokmi overená, automobilu určite stačí, a jediná jej nevýhoda je päťstupňová prevodovka, ktorá je s týmto motorom spojená. Ak chcete šesťstupňovú prevodovku, musíte investovať do silnejšieho naftového motora, ktorého výkon a hlavne krútiaci moment sú dostatočné, no kultivovanosť mu veľa nehovorí. Motor 1.5 dCi je jednoducho hlučný, resp. slabo odhlučnený. Klepot nového motora (5 000 km) po naštartovaní aj prudšej akcelerácii vo mne niekedy vzbudzoval obavy. Ja by som tento motor volil len pre Fluence na časté diaľničné použitie, inak by som určite rozmýšľal nad benzínovou verziou. Žiaľ, o tej sa vyjadrujem čisto hypoteticky.

Renault Fluence 2010


Oného pondelka som teda prevzal bordový Fluence v plnej výbave. Chrómované hmlovky aj okenné lišty, náznaky luxusu. Vo vrecku mám kartu Renault, ktorú som z kabáta až do nasledujúceho pondelka ani raz nevytiahol. Kľučka automobilu rozpoznáva moju ruku a vozidlo sa odomkne. Po otvorení dverí si všímam bezpečnostné svetlo v nich. Hurá, nešetrilo sa tu za každú cenu. Tašku si dávam do batožinového priestoru. Je fakt veľký, len pri sobotňajšom nákupe si dávajte pozor, aby vám ramená krytu nepopraskali jogurty v Tesco igelitke. Dosť výrazne totiž po zatvorení zasahujú do batožinového priestoru. Ale sú aspoň pekne oplastované. Pri zatváraní batožinového priestoru si uvedomujem, že Fluence bude patriť medzi tie typické sedany s otlačenými prstami v zadnej časti. Nemá totiž žiaden úchyt pre pohodlné zatvorenie kufra. Fakt nemá. Ja by som tento nedostatok určite riešil hneď po kúpe vozidla. Zavretie batožinového priestoru sprevádza príjemný tlmený zvuk, žiadne lacné buchnutie. Vzadu upozorním na dva páry obrysových svetiel...ani tu sa nešetrilo, a keď sa vám jedna žiarovka vypáli, ostane na danej strane svietiť ešte jedna. Kabát hodím na veľkorysé zadné sedadlá s množstvom priestoru na nohy. Všímam si tiež výduch ventilácie vyššej výbavy medzi prednými sedadlami smerujúci na zadné sedadlá. A nechýba ani zadná lakťová opierka v strednom operadle. Štartujem jednoduchým stlačením tlačidla START. Motor sa rozbehne, svetlá automaticky rozsvietia, elektrické spätné zrkadlá sa odklopia do pracovnej polohy a môžem vyraziť. Pri výjazde z parkovacieho miesta sa spolieham na zadný parkovací senzor. Zvukový. Sedadlá musím pochváliť. Vyhrievanie zapnete jednoduchým tlačidlom na ich boku. Nie je podsvietené, ale aspoň sa nevypína po každom vypnutí motora, ako tomu býva zvykom u iných značiek. Veď zima netrvá jeden deň. Indikácia zapnutého vyhrievania sedadiel je na prístrojovom paneli, ale neviete, či označuje vaše sedadlo, spolujazdcove, alebo obe. Vyhrievanie kožených sedadiel trvá dlhšie (k textilným ho nie je možné zakúpiť), zahrievanie motora tiež. Prekvapený som bol z rýchleho vychladnutia motora. Ono sa mi počas nasledujúceho týždňa celkovo pomerne často stávalo, že som ručičku teploty motora videl v nižšej polohe, než by sa patrilo. Ale všetko ostatné bolo v poriadku, tak som tomu nevenoval výraznejšiu pozornosť. Počas jazdy sa zase trochu nahnevám na Renault, že opäť ignoroval obľúbený trojblik smeroviek. Stierače zjavne pochádzajú z Clia, nie sú také vydarené a ostrekovače majú len po dve trysky. Pri vystupovaní musím upozorniť na chýbajúci úchyt, priehlbinu, vo dverách. Na zadných sa nachádza, na predných len v prípade nižšej výbavy, resp. nekoženého čalúnenia.

Renault Fluence 2010


Prístrojový panel je jednoduchý. V interiéri si všímam kombináciu prvkov z modelov Clio aj Mégane. Prístrojovka je celá analógová a podľa môjho názoru zbytočne naklonená dopredu. Veď aj práca dizajnérov sa musí niekde prejaviť. Zabudovaná navigácia TomTom Carminat pre východnú Európu za naozaj príjemný príplatok (alebo v cene najvyššej výbavy) dostala diaľkové ovládanie z modelu Clio. Trasu tak môže pohodlne nastaviť aj spolujazdec sediaci vzadu. Mne sa toto riešenie celkom páči a ovládací modul navigácie z Méganu mi vôbec nechýbal. Ale osobne by som dal možno prednosť klasickému autorádiu s dobre čitateľným panelom v kaplnke. Výhody veľkého displeja navigácie, ktorá ma v noci niekedy len otravne osvetľovala, totiž nie sú využité aj v prípade ostatných funkcií systému (audio, listovanie zoznamom a podobne). Navigáciu nie je možné vypnúť tak, aby sa na veľkej obrazovke trebárs zobrazoval audio prehrávač. Praktického ovládania pod volantom by som sa určite nevzdával. Ovládací modul klimatizácie je starý známy...z modelov Mégane či Scénic. Oceňujem najmä režimy Fast a Soft, jeden pre plné obsadenie automobilu, druhý pre mňa...osobu, ktorá nemá rada prudký nával studeného vzduchu v lete. Nastavenie klimatizácie mením maximálne raz za mesiac, takže jej vyčítam akurát to, že neobsahuje automatický vnútorný okruh pri zvýšenom výskyte škodlivín vo vzduchu. Na túto funkciu som si veľmi zvykol a v každom vozidle, ktoré ju neponúka, mi chýba. A ešte jedna vec! V prípade stredných výdochov klimatizácie nenastavíte absolútne nič. Zvláštne. Autorádio bolo príplatkové, s AUX aj USB konektorom a hlavne plnohodnotnou Bluetooth konektivitou. Takže pri ďalších jazdách som si sadol do Fluence, stlačil START a nastal nielen štart motora, ale aj pripojenie k môjmu iPhonu, z ktorého sa automaticky spustila hudba. Náhodné prehrávanie skladieb z celej pamäte mobilu občas vystriedal nejaký telefonát. Po bezkľúčovej technológii práve toto považujem za veľký technologický pokrok, s ktorým majú často problém modely, ktorých cenovka začína na dvojnásobnej hodnote Fluence. Kvalita reprodukcie hudby v prípade príplatkového systému Arcamys je dostatočná, dokonca si myslím, že lepšia než v Mégane. Funkciu Loudness som radšej vypol a ekvalizér upresnil nastavením výšok a hĺbok. Príjem signálu FM je štandardný, ani silný, ani slabý.

Renault Fluence 2010


Podvozok Fluence si zaslúži samostatnú pochvalu. Presne na naše cesty. Veľmi dobre si poradí s nerovnosťami, pričom v zákrutách sa správa úplne štandardne. Tak isto si nedovolím nič vyčítať spojke ani prevodovke. Možno nie je najpresnejšia, ale prevodovka určite nebude patriť k nedostatkom, kvôli ktorým by ste zaváhali FLuence kúpiť. To auto je jednoducho dobré. Ale keďže sa niekde šetriť muselo, najslabším miestom je odhlučnenie motora a podvozka. Som presvedčený, že v prípade benzínového motora by bol hluk výraznejší len pri vysokých otáčkach. Z tých mám obavy kvôli päťstupňovej prevodovke a využití Fluence na diaľnici. Pri pomalších trasách to bude určite tiché auto. Diesel sa prejavuje skôr opačne - po štarte a na križovatkách hlučný, autom mierne trasie, ale na diaľnici pri rýchlostiach 120 - 130 km je spokojný. V meste môžete pohodlne a bez obáv jazdiť päťdesiatkou na štvrtom prevodovom stupni.

Otáčky motora:
50 km/h - 3. prevodový stupeň - 2100 ot./min.
50 km/h - 4. prevodový stupeň - 1550 ot./min.
90 km/h - 5. prevodový stupeň - 2250 ot./min.
90 km/h - 6. prevodový stupeň - 1900 ot./min.
130 km/h - 5. prevodový stupeň - 3200 ot./min.
130 km/h - 6. prevodový stupeň - 2600 ot./min.

Týmto sa dostávam k spotrebe. Z Bratislavy na druhý koniec Serede diaľničnou jazdou so 134 km/h na obmedzovači som dosiahol výborných 5,7 litra nafty na 100 km. Pohodlný tempomat používam skôr v meste, v Renaultoch kľudne aj na treťom prevodovom stupni. Ďalší deň som sa zo Serede vybral do Trnavy, odtiaľ s rodičmi do Šamorína, večer naspäť do Trnavy, a potom návrat do Serede. Šiel som "na spotrebu", väčšinou mimo diaľnic, ale aj na tej som sa nedostal nad 100 km/h a dosiahol som priemer 4,8 litra na 100 km. Ďalšie dni som radšej jazdil diaľnicami a normálnym štýlom (odstupy, žiadne zbytočné brzdenie) s priemerom do šesť litrov, než pomalou úspornou jazdou s o-liter-nižšou spotrebou.

Renault Fluence 2010


Cena a konkurenti

Cenník Renaultu Fluence je zaujímavý. Začína na 11 990 eur, pri leasingu dokonca 10 990 eur a zárukou 5 rokov v cene. Tisíc-eurové zvýhodnenie a predĺžená záruka však platia aj pri "lízovaní" výbavy Exception so základnou cenou 12 990 eur s benzínovým motorom a päťstupňovou prevodovkou. Takže zabudnite na Confort a určite objednajte radšej Exception. Za tisíc eur navyše dostanete zliatinové disky, volant v koži, handsfree kartu Renault, elektricky sklopné zrkadlá, dvojzónovú klimatizáciu s výduchmi na zadné sedadlá a parkovací senzor vzadu. Nič z toho nie sú zbytočnosti, ktoré nevyužijete, tak ani nerozmýšľajte nad základnou výbavou.

Silným konkurentom Fluence je, pochopiteľne, model Mégane. Najmä vo verzii Grandtour s lepším prístupom do veľkého batožinového priestoru a rázvorom náprav zhodným s Fluence. Mégane celkovo ponúka možnosť kúpy benzínového motora so šesťstupňovou prevodovkou. Za rovnaké peniaze však Fluence ponúka o čosi lepšiu výbavu. Od iných výrobcov musím upozorniť na Chevrolet Cruze, s ktorým som bol veľmi spokojný. Ten začína na necelých 12 000 eurách. Škoda Octavia vo výbave "dorodiny" s motorom 1.6 MPI 75 kW, ale slabšou výbavou, stojí necelých 13 500 eur. S naftovým motorom 1.6 MPIS 75 kW ešte o tisícpäťsto eur viac. Dokonca aj staršia Octavia Tour ponúka v cene Fluence výrazne slabšiu výbavu.

Renault Fluence: aktuálne ceny, výbava a porovnanie s konkurentmi
Autozor


Krádeže a bezpečnosť

Renault patrí ku značkám, ktoré sa kradnú minimálne. V pomere ku počtu predaných a dovezených Renaultov sa u nás ukradne len približne 0,20 % vozidiel tejto značky ročne. Škodovka má tento pomer asi 15-násobne vyšší.

V testoch Euro NCAP sa Fluence ešte neobjavil. Výsledky testov určite doplníme.

Renault Fluence 2010


CentrumKolies.sk


Hlavné klady


cena - dostupný plnohodnotný sedan,
cenovo dostupná bohatá stredná výbava,
komfortný podvozok bez prehnaného nakláňania v zákrutách,
zadné sedadlá s veľkorysým priestorom na nohy,
spotreba pri rýchlej diaľničnej jazde.

Hlavné nedostatky


nekultivovaný naftový motor (hluk, otrasy),
chýba trojblik smeroviek,
ramená krytu batožinového priestoru doň výrazne zasahujú,
chýba úchyt pre zatvorenie batožinového priestoru,
benzím len s päťstupňovou prevodovkou.

Poruchy



Renault bojuje s poruchovosťou, ale v posledných rokoch sa podľa niektorých štatistík zlepšil. V štatistike Autobild TUV report 2010 sa však v prípade 2-3-ročných vozidiel je Clio na 26. priečke, Modus na 46., Scénic na 78., Twingo a Laguna na 87., Mégane na 102. zo 125 priečok.

Spokojnosť s autom: 9/10


1 - totálne nespokojný, 5 - priemer, 10 - maximálne spokojný

Záverečné zhodnotenie



Veziem sa v slušnom sedane za 15 090 eur s 240 Nm naftovým motorom, "kľúče" mám v kabáte na zadnom sedadle, hudba v reproduktoroch pochádza priamo z pripojeného mobilu, cestu sledujem na obrazovke s navigáciou, rýchlosť mám nastavenú na tempomate a dvojzónovú klimatizáciu som si nastavil na 22 stupňov v režime SOFT. Rozbité cesty "vyrovnáva" komfortný podvozok a cestujúci vzadu majú dostatok miesta pre nohy aj na dlhú trasu. Konečne som sa dočkal. Amerika. Keby bol nekultivovaný naftový motor lepšie odhlučnený a vibrácie neprenikali do kabíny alebo keby k benzínovému motoru bola k dispozícii šesťstupňová prevodovka, keby ponúkal trojblik smeroviek a nechýbal mu úchyt krytu batožinového priestora, dal by som Renaultu Fluence desať bodov z desiatich. Takto "len" devät.

Najčítanejšie články (30 dní)
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
ikona
Najnovšie príspevky k článkom