V rubrike | NOVINKY

Značky |

Nová Škoda Rapid naživo

Napísané dňa 18 August 2012 autor Richard Hombauer

Horúca novinka od Škody sa nezadržateľne blíži na trh, oficiálnu premiéru zažije v septembri na parížskom autosalóne. My sme ju vďaka pohotovosti a smartfónu poruke nafotili v Bratislave.

Tento liftback (kombinácia hatchbacku a sedanu, ktorého piate dvere obsahujú aj zadné sklo) ponúka rovnakú devízu ako Octavia – veľký batožinový priestor s veľkým nakladacím otvorom. V hierarchii škodovky sa pohybuje medzi Fabiou a Octaviou, a predstavuje prvý automobil budúcej línie s elegantným dizajnom. Niekto tvrdí, že sa dizajn Rapidu podaril, iní si pred ním zakrývajú oči. Ale tých je podstatne menej.

Skoda Rapid

Nový Rapid používa tiež nové, jednoduchšie logo automobilky. Uznávame, že facelift logu prospel. Niektoré dizajnové prvky sú netradičné, napríklad schod nad zadným evidenčným číslom. Smerovky v spätných zrkadlách nečakajte.

Skoda Rapid

Batožinový priestor ponúka obojstranný koberec: z jednej strany gumený, z druhej klasický s krátkym vlasom. Šikovný nápad. A pod ním rezervné koleso.

Skoda Rapid

A len tak mimochodom aj objem 550 litrov, čo by mala byť vôbec najlepšia hodnota v triede. Rapid je zaujímavý aj tým, že podobne ako Roomster kombinuje nápravy z dvoch platforiem. Predná je využitá napríklad v Pole, zadná s o 37 mm širším rozchodom pochádza z Octavie.

Skoda Rapid

Kryt otvoru do nádrže ukrýva škrabku na ľad. Problém je, že dvierka otvorí hocijaký okoloidúci, aj ten zákerný. Viete, na čo narážam…

Skoda Rapid

V interiéri boli špeciálne sedadlá, akási spomienka na pôvodný Rapid. Tie však určite nebudú dodávané štandardne. Určite sa však dočkáte reflexnej vesty pod sedadlom vodiča. Parádna vec!

Skoda Rapid

Ďalší fajnový nápad je sieťka v bočnej strane predných sedadiel na odloženie telefónu či malej fľašky s nápojom. Nie je príjemné, že v dobe, keď už bolo vymyslené prakticky všetko, príde výrobca s jednoduchými vylepšovákmi?

Zadné sedadlá prinášajú prvé sklamanie – úzky interiér, no hlavne fixné sedáky. Zväčšenie kufra sa tak deje len sklopením operadiel a vznikne tu drobný schod. Ponuka miesta v pozdĺžnom smere i nad hlavou zadných pasažierov je výborná. Konštruktéri dokonca mysleli na taký detail, akým je odopnutý zadný pás. Vyrušuje vás pri jazde kovová spona ťukajúca o rám dverí? V Rapide ju jednoducho zasuniete do štrbiny.

Skoda Rapid

Ak sú zadné okná ovládané elektricky, ich tlačidlá nájdete len na zadných dverách, vodič ich ovládať nebude môcť.

Po sadnutí za volant si všímam kombináciu nápadov z Fabie a Octavie. Ani v najvyšších výbavách nebude volant plný ovládačov, no to je asi jediná výhrada z našej strany. Aj to viacmenej bezvýznamná.

Skoda Rapid

Prístroje sú tradične dobre čitateľné, dizajn palubovky aj prístrojov je decentný, všetko je teda tak, ako má byť. Obávam sa však pohľadu na základnú výbavu. To bude pravdepodobne extrém šetrenia.

Skoda Rapid

Vysoká výbava s dotykovým displejom ponúka pekné rozlíšenie a rýchle reakcie multimediálneho systému s navigáciou. Tá je dokonca prepojená s maxi-dot displejom medzi budíkmi, ako na Octavii či Škode Yeti.

Skoda Rapid

Hyundai Elantra i Renault Fluence majú problém. Rapid je vydarené auto. Všetci teraz čakáme na jeho cenu a stupne jednotlivých výbav. Tá rozhodne o všetkom.

– GALÉRIA –

(12 hlasov, priemer: 4.58 z 5)




Súvisiace články

  1. Škoda Rapid v marci najpredávanejším automobilom v SR | ZaVolantom
  2. TEST: Škoda Rapid 1.2 TSI | ZaVolantom

Komentáre

  1. Kristof napísal/a:

    Velmi podarene auto… Myslim si ze Fluence alebo Elantra sa nechyta… Skor by som toto auto porovnaval s Jettou. Je to vlastne lacnejsia Jetta. Aspon podla mna.

  2. Atlis napísal/a:

    jetta je podstatne vacsia…

  3. František napísal/a:

    Tak ak sa Elantra na toto čudo judo nechytá potom neviem…Treba hodnotiť komplexnejšie a nie pocitovo.Desing,výbava,motor,cena atď

  4. Peter napísal/a:

    Mám rád Škody ale ich interiér nevie prekvapiť ..stále je to toto isté ako u Fabii 2 ,Octavii 2 a 3 ..tak aj toto .chcelo by to krajší dizajn a menej toho lacného plastu z čoho je palubovka a všetko okolo nej ..

  5. Lubo napísal/a:

    Ja som len zvedavy na cenu a vybavu…lebo ak to daju za 10000 s trojvalcom 1.2 HTP, po novom MPI(zrejme aby si ludia mysleli ze je to iny motor a nesmiali sa tomu :D) a vybavou ako zakladna Fabia, tak konkurencia ponuka za danu cenu podstatne viac

  6. Errorcode napísal/a:

    Pokial by tam namontovali rokmi overený 1.9Tdi, tak auto by šlo v momente na dračku. Tieto trojkolkové motory s velkou spotrebou a malým výkonom nech dávajú niekde inde, resp. nech ich ani nevyrábajú..Stačil by kludne 1.9Tdi aj z roku 2000, ktorý bol skutočne nadčasový v pomere výkon/spotreba a výdržou. A nie vymýšlať nové motory o malých motorkových objemoch.

  7. Atlis napísal/a:

    1.9tdi bol mozno zaujimavy v roku 2000, teraz by to bol iba prachobycajny, tazky a podpriemerny chrochtak s malou spotrebou a malym vykonom…

  8. anika napísal/a:

    no podľa mňa sa to na rapid-ku nepodobá, skôr kombinácia fabie a octavie, mali tomu dať iný-nový názov……….. ale je to len môj laický názor :)

  9. Errorcode napísal/a:

    Atlis: Vôbec neni pravda. A kedže drvivá väčšina ludí na Slovensku kupuje ojazdené autá, každý, kto sa aspon trochu vyzná v autách povie že to je perfektný motor aj na dnešnú dobu aj za 5 rokov. Výkon má velmi dobrý a spotrebu velmi malú. Cesta znižovania objemu valcov je úplna blbosť…Dnešné autá čím dalej tým menej vydržia a to hlavne kvôli motorom..

  10. Atlis napísal/a:

    Errorcode – perfektny motor je kultivovany, vykonny, nezavadny a ma malu spotrebu. 1.9tdi je nekultivovany, len malokedy vykonny, nezavadny len v niektorych verziach a spotrebu ma taku istu ako kazdy moderny motor v tej vykonovej verzii. Cesta znizovania objemu valcov absolutnie nie je blbost. Pokial sa to neprehana.

  11. Errorcode napísal/a:

    Zatial som nevidel (až na pár výnimiek) zle vyrobené 1.9tdi. bez problémov by dnes mohli fičať v nových autách. Dôkaz toho je, že ludia sa k nim stále vracajú a do nových 1.2 turbo diesel by len hlupák išiel. Taký motor ti nevydrží 200.000km ani keby čo. zatial čo staršie bez problémov 300.000, iné motory napr. na BMW aj 500.000. Teraz je to o tom, aby sa autá ,,recyklovali”, preto sa nerobia tak kvalitné ako kedysi. Inak by nebol taký odbyt. Jednoducho, staršie sú lepšie, kvalitnejšie..1.9tdi je bezesporu TOP používaný motor.

  12. Atlis napísal/a:

    Errorcode, trosku sa ti to pomiesalo. 1.9TDI podla verzie nahradili dva motory 2.0tdi a 1.6tdi. 1.2tdi je maly diesel urceny pre najmensie auta. naopak uplne najhorsim dieslom aky bol kedy stvoreny je 1.4tdi, co je de facto 1.9tdi s upilenym jednym valcom – a to je bohuzial riadny masaker. ani sam vag nie je tak blby, aby daval male diesle do velkych aut, takze tvoj komentar o hlupakoch s 1.2tdi je neopodstatneny. problem toho motora aj tak nie je jeho objem, ale to, ze je to dieslovy trojvalec, na co mohli fakt prist iba nemci.

    2.0tdi bez problemov vydrzi 200 a viac tisic kilometrov, problem je v tom, ze 80% aut s tym motorom u nas ma tachometer pretoceny aspon patkrat, takze ked uz sa k nemu ty dostanes, nema najazdenych 100tis s ktorymi ich kupujes, ale s takmer pol milionom… samozrejeme, taka 2.0tdi pd bola riadne na houby a to vdaka vstrekovacom, ktore cirou nahodou pochadzali z…. 1.9tdi. ono, vseobecne motory vag-u k najlepsim a hlavne k najspolahlivejsim nepatria. 1.9tdi nie je vynimkou.

  13. Zu napísal/a:

    Rapid ma zjavne problem s brzdami. Na forach Indie je toho dost. Zaruka sa vztahuje len na 10k km (v Indii, tu vraj len na 5k) Extremne rychlo sa opotrebuvaju platnicky a nadmerne rychlo sa nicia aj tie kotuce o ktore sa platnicky otieraju pri brzdeni.

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk