V rubrike | STRUČNE

Autá staršie ako 6 rokov budú musieť ísť na STK každý rok

Napísané dňa 18 Júl 2012 autor Ladislav Holop

Ten, kto si myslel, že vysoké ceny palív a nové poplatky pri evidencii vozidiel, ktoré chystá vláda, sú jedinými bičmi na motoristov, mýlil sa. Podľa nového návrhu z Bruselu budú musieť staršie vozidlá absolvovať STK nie každé dva roky, ako je to v súčasnosti, ale každý rok.

Vyplýva to z návrhu nových pravidiel, ktoré prijala Európska komisia pre celú EÚ. Členské štáty budú mať podľa návrhu dva roky na zosúladenie vnútroštátnych noriem s novými pravidlami. Opatrenie sprísňuje systém kontroly technického stavu vozidiel a rozširuje jeho pôsobnosť. Schváliť to však ešte musí Európsky parlament.

Honda Accord

Na Slovensku tak podľa nových pravidiel bude musieť prejsť STK každoročne auto staršie ako šesť rokov. V prípade že vozidlo má pri prvej kontrole najazdených 160 000 km, bude musieť ísť na kontrolu každý rok. V súčasnosti na Slovensku platí, že nové auto musí ísť na STK po štyroch rokoch a potom každé dva roky. Po novom by to boli 4 roky, 2 roky a následne každý jeden rok. Podobná povinnosť sa bude týkať aj starších motocyklov a skútrov.

Pri každej technickej kontrole sa pritom budú zaznamenávať kilometre, čo má pomôcť v boji s manipuláciou s počtom najazdených kilometrov. Európska komisia si od každoročnej prehliadky sľubuje zníženie počtu fatálnych nehôd. Podľa štatistík majú technické poruchy veľký podiel na nehodách – spôsobujú 6 % všetkých dopravných nehôd, čo každoročne predstavuje 2 000 smrteľných zranení.

Na Slovensku sa novinka dotkne veľkej časti motoristov, pretože priemerný vek auta predstavuje 11 rokov. Z 1,8 milióna registrovaných áut to predstavuje asi 1,2 milióna vozidiel.

(1 hlasov, priemer: 5.00 z 5)




Komentáre

  1. Atlis napísal/a:

    asi si otvorim na slovensku diagnosticku stanicu :P

    mali by skor ludi donutit o auta sa starat a hlavne, mala by byt zavedena evidencia najazdenych kilometrov. to bude bic na crepy na uliciach.

  2. Atlis napísal/a:

    ee, nedocital som – vyyyborne :)

  3. mimicek napísal/a:

    Keď bude každý rok, mali by ju dať za polovičnú sumu. Bol by to kompromis na obe strany, autá by boli v lepšom tech. stave a ľudí by to stálo naviac len čas strávený na STK.

  4. plz73 napísal/a:

    presne tak, tú buzeráciu by som ešte prežil, ale tie peniaze za každoročné kontroly by mali pýtať nižšie = radšej ich dám do servisovania ako na priblblé štátne aparáty. Keď môžu donekonečna z eurofondov (aj našich peňazí) dotovať obvykle nepotrebné zákazky a ešte k tomu netrhovo predražené 10x, tak nech nepýtajú po 6 rokoch na STK nič, a môžu si ma tam preháňať každý rok.
    Na staršom aute jazdím málo, no mám ho vďaka plateniu v servisoch v slušnom stave, na STK aj na emisnej tiež prešlo bez opakovaných kontrol, ale ak by som mal dávať každý rok na buzeráciu stále sa zvyšujúce poplatky, tak to auto odhlásim a nebude mať zaňho nikto nič.

    Kde je tiež napísané, že technické riziká nepôsobí 3/5 ročné auto so stovkami tisíc km o ktoré sa nikto poriadne nestará, či doňho šmejdí rôznymi pofidernými zákrokmi a “upravami”. Alebo zbastlený 12-mesačný voz
    po riadnej búračke.

    Okrem toho na cestách v každodennej premávke je stále ponechaných bez kontroly X rádovo nebezpečnejších okoloností, najprv by som sa zameral na skutočné riziká, europáprdi od stolov.

  5. Henro napísal/a:

    Toto je výplod pažravých a omedzených ludských tvorov.Je neuveritelné ako sa tieto tvory zaoberajú buzeraciou namiesto toho by mali riešit krizu,aby sme nepodochli ako krysy v kanáloch.Prestat ich krmit našimi peniazmi,by bolo riešenim!

  6. misiak napísal/a:

    to je neuveritelne co si pani v Bruseli vymysleli,taketo veci ich trapia neplatime snad dost.Radsej nech sa staraju o stav vozoviek ktory je pomaly v kazdomm state mizerny a to mam prejdene velku cast Europy.a tie poplatky to komentovat nebudem zase sa z toho len nas stat nabali

  7. Atlis napísal/a:

    Co sa vam nepaci pani? To, ze budete musiet konecne servisovat auta tak, aby boli v normalnom stave? Konecne! A nech este zavedu ostrejsie prehliadky a kamerove systemy, nech z ciest zmiznu roztrtkane crepy po 4 havarkach a s 3x stocenymi kilometrami a nepomoze vam ani 50E do vrecka znameho mechanika. Nemate na servis 10r 5tkoveho bavoraka? Tak si ho nekupujte.

  8. aston napísal/a:

    Amen

  9. metro napísal/a:

    Atlis, ty si tak premudreny az si k smiechu

  10. Atlis napísal/a:

    ja nemozem za to, ze tvojim rodicom to nevyslo…

  11. MickeyMon napísal/a:

    Atlis si mimo. Kludne by stacilo, aby behala mobilna STK a robila kontrolu toho co vyslo z STK … inak to je zasa len buzeracia poctivych, nic viac.

    A ked uz by mala byt castejsia kontrola, tak skor podla poctu km. To dava vacsi zmysel.

  12. aston napísal/a:

    Km nie to by sme podporili firmy co pretaacaju tachometre :). Nie kazdy rok je ok, lebo mobilne STK je sice pekne, ale nemozu byt vsade a v najhorsom stave su auta co behaju malo a len po okoli a nie tie co robia vela km.

  13. MickeyMon napísal/a:

    Aston,
    co sa mi posere po roku na druhom aute (mestke auto), ktore robi 5 tkm rocne ??? Je to len lobbing vyrobcou aut. Nic viac.
    Mobilne STK moze nahmatnut a zavriet to, resp. naparit likvidacnu pokutu.
    A to iste pre TESCO a dalsie retazce, co predavaju potravinovy odpad (kontrola dnesnych dni).Tak by to malo fungovat.
    ADAC uz protestuje, len na SK na to prdia. Takisto ako po zvysovani dani, ci znarodneni poistovne a pod.

    Pretacanie km je v DE trestny cin. Staci to definovat aj na SK. LEn to by musel byt SR pravny stat (skoro nulova vymahatelnost).

  14. Atlis napísal/a:

    Sam si mimo MickeyMon – aka buzeracia prosim ta? Servisne prehliadky mozes robit aj v neautorizovanom servise, tak hovori europska unia. nikto ta nenuti ist na prehladku do autorizovaneho servisu – dokonca si mozes servisovat auto sam. najdolezitejsie je, aby kontrolne stanice neposielali vraky na cesty ako je to teraz – cim dokladnejsia bude evidencia stavu vozidla, tym mensie pole manevru maju odrbavaci, nic viac. a mozes mat auto, ktore bude mat 5 ci 50tis najazdenych rocne a bude vo vybornom stave. kto si ho od teba bude potom kupovat, bude vediet, co si s nim robil, kolko si s nim nalietal a ake boli zavady pri prehliadkach. a o to hlavne ide. ja si momentalne neviem predstavit, ze by som isiel niekde kupit jazdenku – 90 percent su to auta po havarkach, so stocenymi kilometrami a neistou historiou. najst slusny kus hranici so zazrakom. pokial bude vsetko fungovat ako ma, rad budem udrziavane jazdenky kupovat – teraz? ani nahodou.

  15. MickeyMon napísal/a:

    Ja hovorim o STK, nie o servise !

    V znackovy servis nic neruci …
    A aj so zlepencom so 4 aut mozes prejst cez STK. Co nechapes ???

  16. aston napísal/a:

    Pointa toho STK je v tom, ze sa budu pravidelne evidovat km. V De je sice pretacanie tachometra tr cin, ale to neznamena, ze sa to nerobi. Idealna je kobinacia STK, mobilneho STK a dobrej evidencie. Teraz uz STK nie je take jednoduche ako niekedy a predpokladam, ze bude lepsie. Nejak zacat treba. Teraz spravis STK a 2 roky pokoj. Pozicane pneu, povinna vybava atd. Toto nie je byrokraticky problem, ale kontrola orginality je cista ryza a toto nikomu nevadi. Staci si prestriekat auto a uz KO, aj ked nemeni majitela atd. a vsetko uz za 80 €.

  17. MickeyMon napísal/a:

    Ano, v DE sa aj tak pretacaju auta “na vyvoz” a to hlavne juzanskymi typmi …

    Spajat STK a stav auta vsak moze len naivacik.
    A znova sa pytam, preco auto s 30 tkm ma chodit na rocnu STK ???

  18. Metro napísal/a:

    Vravím, ten Atlis ani čítať nevie ostatných nedokáže poriadne..

  19. Atlis napísal/a:

    MickeyMon – STK teraz prejde obrovske mnozstvo aut kvoli tomu, ze niekto dostane do vrecka. Ak bude system dobre fungovat, ludia budu nuteni auta co? Auta servisovat. A je uplne jedno, ci to bude v autorizovanom, neautorizovanom ci domacom servise. A ked budu auta servisovat a bude zaznam o servisovani, pojdu na STK, tam bude stav vozidla evidovany druhy krat, mas prakticky dvojitu zaruku neobabranych kilometrov a aku-taku zaruku, ze nekupujes narovnanu harmoniku. Takze STK a servisy maju spolocneho velmi vela. Prirodzene, cesticka sa najde…

    K tvojej otazke ohladom auta s malym poctov kilometrov – aj v Toyote su prehliadky kazdych 15/20tis km ALEBO kazdy rok nezavisle od kilometrov, tak preco by STK po 6tich rokoch nemohla byt tiez kazdy rok? V mnohych krajinach je to uplne bezne, no tak sa to teraz zosuladi, nech pekne funguje evidencia kilometrov a mame vystarano. Este by som to spravil tak, ze medzi servisnou prehliadkou a STK musi byt minimum 5 mesiacov, nech maju experti este menej casu na pretacanie kilometrov…

    Ked kazdy den vidim, co za crepy jazdia na cestach, divim sa, ze za niekto zamysla nad takym riesenim.

  20. MickeyMon napísal/a:

    Rocna STK nezmeni system – dostane do vrecka. Ty to fakt nechapes.
    “Ak bude system dobre fungovat, ludia budu nuteni auta co? ”
    A preco to nefunguje teraz pri 2 rokoch ? To si necham vysvetlit.

    STK nekotroluje stav vstrekov, turbo, elektricke kable a kopec dalsieho. Ani nemoze. Co ma servis spolocne s STK ? 6 rocne auta nebudu chodit viac na servis kvoli rocnej STK. Ak mam nacatu prevodovku, aky to ma vplyv na STK ? 0 ! Ale s prepalenou ziarovkou neprejdem …

  21. Corsair napísal/a:

    Zdravim odbornikov.Zakonodarci,ktori toto odhlasovali tiez nemaju vsetkych sest po hromade.Su to ludia,ktori sa tomu prt rozumeju sedia tam kvoli svojim krasnym platom a nie aby sa auta servisovali alebo nestacali km.Nechaju si urobit statistiky a na zaklade takychto skreslenych udajov robia rozhodnutia tak povediac od stola.
    Ak by mali rozumu viac a chceli zbavit cesty vrakov,uzakonili by,ze auta,povedzme cez 20 rokov nemaju na ceste co robit.A to zdovodu vysokych emisii a nebezpecenstva,ktore predstavuju pre posadku pri nehode napr absencia airbagov unavena kasna,brzdy…atd
    Je to krasne logicky pravdivy argument.

  22. Atlis napísal/a:

    Corsair – ale to je predsa obrovska pytlovina. 20r dobre udrziavane auto je menej skodlive prostrediu, ako 4 x 5 novych kusov! prave preto napriklad v norsku je kazde auto nad 30r uznane za veteran a neplatis nan ziadne dane. a tak tam novy focus stoji 300tis norskych korun a corvette stingray – 60tis…

  23. MickeyMon napísal/a:

    Uz si daj pauzu, asi tam mas dost teplo.
    20 rocne udrziavane auto je statisticky tak bezvyznamne, ze sa ti neoplati ani o tom uvazovat. Sam tu davas priklad crepov (mas novy Focus) a teraz sem tahas toto. Daj si 3x facepalm, tvoje oblubene …

  24. julous napísal/a:

    mne je to jedno … auta si kupujem zasadne nove …
    a takto si ho aspon dam kazdy rok kuknut a mam klud … auto mi cekne kamos v servise povie co je zle to spraví a STK zariadi … ja si pridem len po auto …
    myslim si, ze 80 euro alebo kolko rocne to stoji nikoho nezabije …
    kto nechce vediet v akom stave ma auto na akom jazdí si rovno moze kupit lano a obesit sa skor ci neskor sa na tom aute aj tak ….

  25. julous napísal/a:

    to Altis:
    ak si kupis najvyssiu triedu auta (napr volvo 80, Audi A6, Mercedes E, Lexus, a pod ) a jazdis na nom 20 rokov OK …
    ale ak si kupujes sunky za 20 0000 Ecok … tak za 20 rokov je to srot a chodiaca truhla po cestach s istotou smrti pri prvej zrazke z automobilom menej ako 5 rocnym …

    ak ti toto nevadi hazardujes s vlasným zivotom a zivotom tích ktorích vozíš v aute …

  26. MickeyMon napísal/a:

    Julous,

    a co 6 rocne auto s 30 tkm ? Aky vyznam ma rocna STK po 5 tkm ?

  27. Atlis napísal/a:

    MickeyMon – 6r auto, ktore stalo na ulici a hnilo bude vacsi crep ako to, ktore ma najazdenych 3x tolko a bolo v garazi…

    MickeyMon, len preto, ze robis zahradnika v nejakej automobilke z teba experta nerobi, a je smutne, ze ked uz nevies co zo sebou, tak sa uchylujes k osobnym invektivam. dorobil si sa v niekde v nemecku na toyotu – no tak gratulujem, si frajer a teraz si daj pohov. :)

  28. MickeyMon napísal/a:

    Atlis, ty si aky expert ? Co vlastne robis ? Predavas vonavky, ci ofajc menom “polska cokolada” ?
    Tvoje logicke pochody na to poukazuju.
    Skus reagovat na moje dotazy, ci druhych.
    Asi mas problem pochopit, ze STK nema s realnym stavom auta (ci servisom) velmi malo spolocne.

    BTW To 6 rocne auto je garazovane a hnije ti mozno focus, ale aby auto s 3x takym nabehom v danej triede bolo v lepsom stave kvoli garazovaniu … tak to mozes napisat len ty.

  29. Atlis napísal/a:

    MickeyMon – tak tu svoju toyotu nechaj stat bez jazdenia rok a uvidime ;)

    a hej, predavam vonavky. docela sa v nich vyznam. ale tebe to s tym tvojim “automotive” nejak nejde ;)

  30. MickeyMon napísal/a:

    A kto pisal, ze auto stoji rok ???
    Zasa podsuvas nieco, co nie je pravda. Najprv garaz, teraz rocne statie atd.
    Prekrucas ako sa ti hodi. Kto pisal o Toyote ?
    Neviem ci patris do marketingu alebo podobnej pyramidy, ale tak to vyzera.

    Ci sa vyznam alebo nie nechajme na posudenie kompetentneho. Ovsem tebe unika logika. Taky pristup ako u … a aj vonavkarov (goes).

  31. Atlis napísal/a:

    auto, ktore najazdi rocne 5tis km prakticky stoji furt MickeyMon. a nevrieskaj na mna, nie som tvoja stara :)

  32. MickeyMon napísal/a:

    No ak ti prakticky stoji furt (tvoja stara asi zasa nestoji za to), tak sa ti necudujem ;o) cez 100 km tyzden v meste je u teba statie, ze …

  33. Atlis napísal/a:

    ano, podla mna je to statie :)

    btw, ja aspon nejaku staru mam ;)

  34. MickeyMon napísal/a:

    Zasa len nejake fikcie ci fantasy. Info priamo odo mna na spravnu dedukciu uz mas. Zavery nespravne. Ako “dicky”.

    lim 1/n = ded
    n->oo

  35. Miki napísal/a:

    dam podpis za zrusenie EU,okradaju ludi a robia z nich otrokov.Čert nam bol dlzny europskej unie! Robime na bohatych!!!

    miky

  36. zuzana napísal/a:

    Sak treba nam len pridavat platenia lebo ocvidne mame toho malo a ak by boli kontroly kazdy rok mala by byt polovicna suma.

  37. peter napísal/a:

    Zasa len budu “cicat” peniaze od pracujúceho človeka!!

  38. TycoonX napísal/a:

    nepomoze to jednoducho nicomu :) Na ceste bude akurat tak menej deravych vyfukov a viac nastavenych svetiel..co je aj tak jedno ked po vychode z stk tam tuzeri zase supnu remus a behaju na hmlovkach ktore uz napr nastavene niesu .

    Ludia nezurte sa resp neplačte nad tymto ***** štatom ktory vas šklbe kde moze a nic pre vas nerobi , treba to robit ako cigáni, auto z čr,regnute v čr a je pokoj. Registracna dan? 0€,Kontrola originality? 0€ PZP ? o 30% lacnejsie. STK a EK? aj nikdy slovensky policajt vas nemoze pokutovat, pripadne ak chceme byt slusny cesi tak posleme papiere a par tisic na stanicu stk v čechach.

    Dalsie vyhody: chcete odhlasit auto a nechat si ho lebo ma cenu na diely? no problem.. Chcete docasne odhlasit auto ktore stoji pol roka v kute na dvore lebo nema stk a neplatit 330e ? no problem ..

    btw ja skusim regnut auto na ukraine, to bude poplatky :D

  39. Fliper napísal/a:

    Čo si ešte v EU parlamente vymyslia? Nie je dosť chudoby na Slovensku? Že sa nehanbia? Na STK by sa malo chodiť podľa počtu najazdených kilometrov a tie by mali sledovať kompetentné spoločnosti. Reaálne je po 10 až 15 tisíc najazdených km. NIe každý má možnosť najazdiť rovnaký počet km, závisí to len od príjmu. Treba sa nad tým zamyslieť aj v parlamente. Nie všetko pre našu SR, čo sa odohráva v EU parlamnte, je cukrové.

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk