V rubrike | RECENZIE, TESTY

Značky |

TEST: Ford Focus kombi 1.6 TDCi

Napísané dňa 12 Marec 2012 autor Richard Hombauer

naftové kombi nižšej strednej triedy so šesťstupňovým manuálom (1424 kg, 85 kW / 115 k, 270 Nm, 0-100 za 11,1 s )

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Solídne rodinné auto s úsporným motorom? Ford Focus kombi je vydarený konštrukčne, z pohľadu vodiča aj ostatných cestujúcich, vyniká správaním na ceste a navyše ho poháňa vydarený naftový štvorvalec. Focus ma celkovo zaujal ponukou motorov, od klasickej jedna-šestky, cez úžasné benzínové turbo motory po slušné turbodieselové agregáty. Prečo si vybrať práve naftu, keď Focus ponúka parádne benzínové motory? To som sa pokúsil zistiť počas testovacieho týdňa.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Keď Focus, tak v akciovej výbave X. Tak už to v prípade Fordu na Slovensku chodí. Za 20 570 eur dostanete Focus kombi 1.6 TDCi 115k vo výbave Champion X. Cena o 200 eur nižšia než za kultivovaný benzínový 1.6 EcoBoost 150k s trochu slabším “krúťákom” a vyššou spotrebou. Jasný argument pre naftu.

Ford Focus: aktuálne ceny, výbava a porovnanie s konkurentmi (Autozor.sk)

Pomocou služby Autozor som vyhľadal lifbacky a kombíky od 19- do 22-tisíc eur s naftovým motorom. Za približne dvadsaťtisíc eur môžete mať Astru Sports Tourer 2.0 CDTI buď vo výbave Sport, alebo vo výbave Enjoy s automatom, Octaviu 1.6 TDI 77 kW vo výbave Elegance či nejakej slabšej výbave s DSG automatom, alebo aj Peugeot 308 1.6 e-HDi 82 kW v najvyššej výbave rovno s automatom. Kia cee’d a Hyundai i30 sú síce tiež cenovo lákavé, ale v ich prípade sa v tomto roku dočkáme serióznych nástupcov, na ktorých odporúčame počkať, ak teda chceme hľadať súpera pre Focus.

Focusu konkurujú aj zástupcovia strednej triedy, či už Laguna Grandtour 1.5 dCi 81 kW alebo Mazda6 wagon 2.2 MZR-CD 95 kW. Focus má konkurenta aj vo vlastnej stajni – Mondeo liftback 1.6 EcoBoost 118 kW. Ale to už sme zase u benzínového motora…

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Ak ide o mňa, vyberal by som si medzi Focusom, Octaviou, Astrou, Mazrou6 a – predsa len – Mondeom.

Technické parametre
Celkové rozmery 4,56 x 1,82 x 1,51 m
Rázvor 2648 mm
Svetlá výška ??? mm
Zaťaženie strechy 75 kg
Prevádzková hmotnosť 1424 podľa techničáku, 1381 kg podľa výrobcu
Maximálne zaťaženie 476 kg
Maximálna hmotnosť prípojného vozidla 680 kg nebrzdeného / 1200 kg brzdeného
Použité pneumatiky 215 / 55 R16


Opisovať Ford Focus nanovo je zbytočné. Nech sa páči, tu sú predchádzajúce testy rôznych karosárskych verzií a motorov:

Ford Focus naživo (8. 4. 2011)
TEST: Ford Focus 1.6 Duratec Ti-VCT (26. 7. 2011)
TEST: Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost (25. 11. 2011)

V nich sa dočítate všetko potrebné, a tak ja len nazriem do svojich poznámok a spomeniem, čo mi opäť udrelo do očí.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Počas tuhých zimných dní dostal naftový motor zabrať. Dlhé zohrievanie motora kompletne zhotoveného z hliníka vyrovnáva perfektné vyhrievanie čelného skla, na ktoré som nedal počas testovacieho týždňa dopustiť. V lete zbytočnosť, ktorá zvyšuje stres z lietajúcich kamienkov do čelného skla, v zime občas pomôcka na nezaplatenie. Napríklad, keď nie je poruke škrabka. Vyhrievanie sedadiel tiež označím za dokonalé, pretože mu nemám naozaj čo vytknúť. Intuitívna regulácia môjho aj spolujazdcovho sedadla, jasné ovládače s niekoľkými stupňami intenzity, tak to má byť. Aj z automatickej klimatizácie som mal radosť. Podržaním tlačidla AUTO som aktivoval režim MONO.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Zadné parkovacie senzory boli akési tiché a ich citlivosť tiež nemôžem označiť za ukážkovú.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

USB a AUX sa nachádzali skryté v skrinke pred spolujazdcom, čo nepovažujem za najšťastnejšie riešenie. Vodič takmer nemá šancu manipulovať s USB kľúčom ani keď stojí na parkovisku.

ložná plocha Dĺžka ložnej plochy:

F (po zadné operadlo) = 98 cm

G (po predné operadlo v bežnej polohe) = 165, resp. 175 cm

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

sedák Dĺžka sedákov:

A (predný sedák) = 54 cm

B (zadný sedák) = 50 cm

C (medzi operadlami) = 72 cm*

* vzdialenosť operadiel za šoférom strednej postavy, vysokým 176 cm s hmotnosťou okolo 80 kg.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Interiér
Šírka interiéru v ramenách 141 cm vpredu, 130 cm vzadu
Šírka interiéru v lakťoch 147 cm vpredu, 147 cm vzadu
Batožinový priestor 476 / 1502 litrov
Výška nakladacej hrany približne ??? cm


Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Parametre motora
Zdvihový objem valcov 1560 cm3
Najväčší výkon motora 85 kW pri 3600 ot./min.
Výkon na tonu max. 59,7 kW / t
Krútiaci moment motora 270 Nm pri 1750-2500 ot./min.
Krútiaci moment na tonu max. 189,6 Nm / t
Maximálna rýchlosť 193 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 11,1 s
Servisný interval ??? km


Od naftového motora vždy očakávam zvýšené vibrácie, pričom tomu inak nebolo ani v tomto prípade. Ale lepšie než na mnohých starších konkurentoch ako 1.5 dCi či 1.7 CDTI. Skôr ma zarazil občasný pazvuk z na prvý pohľad dokonalej palubovky. Interiér pôsobí veľmi pevne, no vibrácie motora či extrémne hrboľatej ceste úplne odolať nedokáže.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Motor ako celok hodnotím na výbornú. Dosahuje dostatočných 115 koní a krátkodobý krptiaci moment 285 Nm pomocou prekročenia plniaceho tlaku. Dokonca znáša podtáčanie až ku 1000 otáčkam za minútu, na rovinkách som bežne udržiaval rýchlosť pri 1300 ot./min. V meste sa dá krásne jazdiť na 4. prevodovom stupni, klesania kľudne aj na “päťke”. Výkonovo je motor vhodný na normálne jazdenie s dodržiavaním rýchlostných predpisov, na diaľnici dovolí aj viac. Môj skeptický prvotný prístup sa počas pár dní zmenil na plné pochopenie majiteľa Focusu 1.6 TDCi. Ak s ním dokáže v kombi verzii jazdiť za päť litrov nafty na 100 km, vidím to ako ideálny motor pre bežného vodiča. Ak si zaspomínam na Octaviu 1.6 TDI, išlo o porovnateľne dobrý pocit z motora, ale horší pocit so sprevodovania (dlhá jednotka i dvojka komplikujú jazdu v garážach, po parkovisku a pod.) s ešte horším indikátorom ekonomického radenia. Kia cee’d 1.6 CRDi ponúkla podobný problém: pri 50 km/h som nevedel spokojne jazdiť ani na treťom, ani na štvrtom prevodovom stupni. Astra 1.7 CDTI vychádza z mojich skúseností najhoršie – sprevodovanie nevhodné do mesta a starý motor k tomu. Pri rozhodovaní sa medzi týmito adeptmi si teda poriadne vyskúšajte jazdu v meste, či už po parkovisku, alebo pri 50 km/h. Uvidíte, že kombinácia šesťstupňovej prevodovky a 1.6 TDCi vo Focuse je snáď jediná univerzálna – aj do zápchy, aj do prázdneho mesta, aj na diaľnicu.

Pri tankovaní oceníte šikovný nápad Ford EasyFuel pre rýchle tankovanie. Pri nastupovaní do vozidla si zase všimnite množstvo malých odkladacích priestorov okolo sedadiel, najmä tých zadných.

Otáčky motora 50 km/h 90 km/h 130 km/h
3. prevodový st. 1950 3450 -
4. prevodový st. 1450 2500 3600
5. prevodový st. 1150 2000 2850
6. prevodový st. - 1700 2400

*Údaje po zohľadnení rýchlosti podľa GPS.

Praktický priemer otáčania: 10,3 m
priemer otacania
Celkový stopový priemer otáčania: 11,0 m

Spotreba

Focus so základným benzínovým motorom dokáže jazdiť za približne 6 litrov na 100 km, silnejší 1.6 EcoBoost reálne za 6 – 7 litrov, viac výkonu vás totiž bude lákať jazdiť svižnejšie. Podobným štýlom môžete jazdiť aj s 1.6 TDCi, a to s reálnou spotrebou o liter nižšou. Či už dáte prednosť vydarenému turbo-benzínu alebo slabšiemu dízlu s vyšším krútiacim momentom a o liter nižšou spotrebou, už nechám na vás.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Priemerné spotreby na jednotlivých trasách:
6,5 l / 100 km: BA -> Dvorníky; 60 km rýchlou jazdou
5,3 l / 100 km: Dvorníky -> TT -> Dvorníky; 55 km úspornou jazdou
5,9 l / 100 km: Dvorníky -> Tatranská Lomnica; 300 km normálnou jazdou
5,7 l / 100 km: tri dni po tatranských okreskách; 127 km normálnou jazdou, -5 až -13°C
5,2 l / 100 km: Tatranská Lomnica -> Dvorníky; 300 km úspornou jazdou
5,3 l / 100 km: Dvorníky -> BA; 60 km úspornou jazdou

Rýchla jazda = jazda tesne nad limitmi (s občasným rizikom minimálnej pokuty, rýchlymi rozjazdami za koncom obce a pod.), po diaľnici reálne 130 – 140 km/h; Normálna jazda = tesne pod predpisovými rýchlosťami, ale bez zbytočných brzdení (včasného púšťanie akceleračného pedála, keď vidím červenú v diaľke alebo začiatok obce), po diaľnici reálne 125 – 130 km/h; Úsporná jazda = pomalé rozbehy, rozumné dojazdy, minimum brzdení, po diaľnici reálne okolo 115 – 120 km/h.

Údaje o spotrebe
Aktuálny stav tachometra 8014 km
Udávaná spotreba a emisie CO2 4,2 l/100km, 109 g/km
Dosiahnutá spotreba úsporne 5,2 – 5,7 l/100 km
Dosiahnutá spotreba neúsporne 5,9 – 6,5 l/100 km
Objem palivovej nádrže 53 litrov
Približný reálny dojazd 740 – 920 km (so zostatkom 5 l paliva)


Moja domáca 17-kilometrová testovacia trasa (10 km obce, 7 km okresné cesty) úspornou jazdou skončila s priemerom 5,1 l / 100 km (priemer dvoch meraní).

Sklamaním je fakt, že som sa ani len nepriblížil k výrobcom udávaným údajom o spotrebe. Ak uvažujem ako podnikateľ, ktorý sa riadi spotrebou v “techničáku”, radšej si kúpim 1.6 EcoBoost a viem, že jeho spotreba je aspoň občas reálne dosiahnuteľná. Dokážem jazdiť úsporne, no o 4,2 l / 100 km v prípade Focusu 1.6 TDCi s 8000 km na palubnom počítači som si mohol nechať len zdať.

Test Ford Focus kombi 1.6 tdci

Sklamaním je aj malá palivová nádrž. Naftový dvojliter má 60-litrovú a 1.6 TDCi len 53-litrovú, čo je menej než v prípade benzínových verzií (55 litrov). Čudujem sa, že sa Fordu chce do Focusu montovať tri rôzne nádrže. Keby tam vždy namontovali 60-ku, dosiahol by 1.6 TDCi úžasný dojazd na jedno tankovanie. Takto nejde o žiadny extrémny údaj. A dojazd na jedno tankovanie považujem za jeden z dôležitých parametrov vozidla, najmä, ak nový Focus zvláda dlhé trasy ľavou zadnou.

Krádeže, poruchy a bezpečnosť

V rebríčku Auto Bild TÜV Report 2011 sa Focus umiestnil na veľmi dobrom 44. mieste. V testoch Euro NCAP získal Focus 92 % za ochranu dospelých pasažierov. Viac je ohrozený len hrudník pri bočnom náraze, pochvalu si zaslúži predná hrana kapoty pri ochrane chodcov.

Nový Ford Focus sa stal vôbec prvým vozidlom, ktoré získalo štyri ocenenia Euro NCAP Advanced za bezpečnosť potom, ako vozidlo získalo ocenenia za systémy Driver Alert (systém na sledovanie bdelosti vodiča) aj Forward Alert (systém na varovanie pred vozidlami vpredu). Focus dostal rovnaké ocenenie za systémy Active City Stop (aktívne zastavenie v meste) a Lane Keeping Aid (udržanie v jazdnom pruhu) už skôr v minulom roku.

Hlavné klady

+ vydarený motor s dobrou spotrebou
+ dojem z rýchlej diaľničnej jazdy
+ podvozok, podvozok, podvozok
+ vyhrievanie čelného skla
+ sedadlá vpredu aj vzadu
+ nadštandardné prvky aktívnej bezpečnosti (nie v akciových výbavách)

Hlavné nedostatky

- rozdiel medzi udávanou a reálnou spotrebou na testovanom vozidle
- palivová nádrž len 53 litrov
- svojský dizajn interiéru
- vysoká cena
- asi milión ovládačov na volante

Spokojnosť s autom: 9/10

1 – totálne nespokojný, 5 – priemer, 10 – maximálne spokojný

Záverečné zhodnotenie

Nerád sa toľko opakujem, ale Focus je mimoriadne vydarené auto za poriadne peniaze. Boj s Astrou a Octaviou musí zvádzať pomocou osvety. Ford je dobre vnímaná značka, s poruchovosťou nemá výraznejšie problémy, a tak zase skončíme len pri tej vysokej cene. Focus vyhráva paletou motorov. Či už preferujete benzín, alebo naftu, nemusíte sa Focusu obávať. Vyberiete si. A keď už naftu, tak 1.6 TDCi s touto šesťstupňovou prevodovkou patrí k najvydarenejším v danej triede.

– VIDEO Focus kombi 1.6 EcoBoost–

– GALÉRIA –

(4 hlasov, priemer: 4.50 z 5)




Súvisiace články

  1. TEST: Ford Focus 1.0 EcoBoost | ZaVolantom

Komentáre

  1. Rado216 napísal/a:

    Jednoznačne 1.6 EcoBoost..

  2. Miro napísal/a:

    este je tu moznost pesimistickeho PP

  3. Anton napísal/a:

    Auto je v pohode, ale tá prístrojovka je hnus, ktorá mi pripomína hifi z čínskej tržnice.

  4. Miro napísal/a:

    v reale to s tou palubkou nieje az take zle ,ale tiez nechapem, preco je to tak moc korejske, vela ludi to odradi od kupi a naviac dost lezie do priestoru, skoda :-(
    co do spotreby. Dla PP dost vysoka, ale je mozne, ze PP premeriava a ak by premeriaval 10%, bola by zaujimava. V tomto he asi najlepsiou volbou HDi

  5. Atlis napísal/a:

    Ja mam 180cm a nemam v FFIII problem s priestorom. Ak mas 210cm, budes mat problem v kazdom aute. A mimochodom interier ma do korejskeho velmi daleko.

  6. Ragnarr napísal/a:

    Vlastním 1,6 ecoboost 150k a je to uzasny motor. Co sa tyka pristrojovky, tak prave ta ma oslovila (vec chuti). Kazdopadne od korejcov ma daleko akonahle, a to ci uz v pripade funkcnosti alebo materialu.

  7. miro napísal/a:

    Čo sa týka 1,6 TDCI 80kW r.v. 2006, doporučujem po najazdení 100 tis km nekupovať!!!! Čaká vás výmena DPF filtra a turba! A to všetko až po vlastnom uvážení, pretože Ford diadnostika ani žiaden servis vám chybu nenájde! Auto vraj je v poriadku, ale výkon nemá!, tak najskôr vymenia pol motora, potom DPF, a nakoniec aj turbo, a to konečne zaberie! Foto turba zašlem na požiadanie (orim2@seznam.cz), je to na zaplakanie. A skúste si nájsť, čo to všetko stojí! Je to des! Ford by mal Fosusy 1,6 TDCI 80 kW vykupovať ako nepodarky! Kúpil som FFII najazdených 140 tis, výmena EGR, potom váhy vzduchu, a ďalšie a ďalšie veci, rozvodov, DPF, turba, kúpa pred rokom 7000€ a 2000€ opravy!!! Súčasná hodnota asi 4,5-6 tis €. A deklarovaná spotreba 4,5 kombi? Aj po opravách, nechajte si snívať!, pod 5,0-5,2 sa nedostanete! Nekupovať!

  8. Atlis napísal/a:

    miro a povies nam, kde si s tym autom jazdil a co si tankoval? :)

    docela by som si tipol, ze si to auto trapil v meste a dpf nebol vypaleny nikdy… no a deklarovana spotreba – zartujes nie?

  9. miro napísal/a:

    bolo jazdené v Belgicku, kde, nikto netuší. ja jazdím denne asi 80 km, do kopca, z kopca, takže do kopca to iste vypálim. tankoval som ako už asi 3 roky na tej istej pumpe, ako predtým s escortom 1,8 TD, ktorý mimochodom do teraz jazdí bez problémov. jazdím v podstate mimo mesto, takže píše sa v TP: 3,8, ak sa nemýlim, a 4,5 kombinovaná spotreba. Ale pod 5 je to skoro nemožné dostať.

  10. Atlis napísal/a:

    takze si si kupil roztrtkany focus s +/-250tis najazenymi kilometrami a stazujes sa na motor hej? :)

  11. aston napísal/a:

    Ako netusim ako mozes cakat, ze to auto realne pojde v mixe za 3,8 nech 4? Ked ches jazdit za 4 si kup hocico co ma 1,4 tdi s malo km bez vybavy. V 110 PS aute co ma 1300 kg vies jazdit za 6 bez kontroly a defenzivne za 5 v pohode. Aky problem? Ja mam 8,8 l mix v TP v sluzobaku a teoreticky by sa to dalo :), mam priemer 11,4. Ale sa nestazujem mam automat, 4×4 6valec a na elektriku co sa da a auto je skratka 2tonova krava. Teraz mam ako utekat za vyrobcom ze v TP su bludy? Nemam exkluzivnu zmluvu z fyzikou :D. Na economy run mas zle auto.

  12. MickeyMon napísal/a:

    Akoze nemoze cakat ? Moze, ved chlapi v krcme hovorili …

  13. Atlis napísal/a:

    tristazmista a stosedesatdokopcezapetlitrupyco. :D

  14. miro napísal/a:

    +/- 250 tis, no, má to originál servisnú knižku a servis v Belgicku mi potvrdil, že bolo u nich pravidelne servisované.Takže auto so 150 tis. km by nemalo byť v stave, akom je, resp. bolo, myslím. Mesiac po výmene turba som bol spokojný, dnes sa zas prejavil pokles obrátok na 500 pri brzdení, paráda!!! Viva FFII 1,6 TDCI/80kW!!! Inak s tou spotrebou, nuž, človek si kupuje auto, a niečo očakáva, alebo že by musel čakať klamstvo, podraz a neviem čo ešte a to všade??? Kde potom sme???

  15. Rado napísal/a:

    uz tomu nerozumiem….to auto ma 150 tisic km a original servisnu historiu ale vlastne ma 250 tisic km???? vsetko bolo overene servisom ale vlastne teda nic…a cakat papierovu spotrebu to je trosku naivne…ta spotreba ktoru udavas je uplne v pohode a v norme…

  16. miro napísal/a:

    Jazdí to cca za 5-5,5 l, to sa celkom dá, spotreba je relatívne pohode (aj keď oproti priemernej v TP 4,5? je to rozdiel 10-20 %, a 20 % je už dosť, myslím). Kto by rád zaplatil o 20 % drahšiu elektrinu, napríklad? A keby že auto používam na služobky, ako súkromné, kto by preplatil ten rozdiel v spotrebe???
    A tie km – podľa servisky to má 150 tis. km, a žiadne + 250 tis, ako písal Atlis

    Atlis napísal/a:
    Jún 25th, 2012 o 15:53
    takze si si kupil roztrtkany focus s +/-250tis najazenymi kilometrami a stazujes sa na motor hej? :)

    Takže podľa papierov som kúpil auto so 150 tis. km, alebo že by sa falšovali papiere a aj v servise by klamali? Nemyslím, má to 150 tis, a bola tam iba jedna závada – turbo, na čo ale žiaden servis nemohol prísť (ani originál Ford). Takže sa menili súčiastka po súčiastke. Výsledok, cca 1300 € s prácou naviac oproti kúpnej cene.
    A pol roka starostí a nervov.

  17. Atlis napísal/a:

    miro – 1. myslis si papierovy spotrebu so spotrebou prevadzkovou – ano, papierova spotreba je zvycajne nizsia ako spotreba ktoru dosiahnes v beznej prevadzke – papierova spotreba je spotrebou dosahovanou v idealnych podmienkach pri stanovenom cykle. prevadzkova spotreba sa ale znacne lisi od toho, kto autom jazdi, ako jazdi a ake su podmienky. ja jazdim v meste za asi 1-1.5l viac ako uvadza vyrobca. nejazdim nijak vyrazne eko, ked mam chut, slapnem na to a bezne prekracujem maximalnu povolenu rychlost o asi 10km/h tacho. pri troche seba kontroly – rozumej ziadne nahananie sa, prisne dodrzovanie predpisov atd sa dokazem bez problemov na papierove hodnoty spotreby dostat. ale! staci, ze sa vtrepem v meste do zapchy a spotreba vystreli do vesmiru. ale to predsa nie je chyba vyrobcu ani motora. to je holt premenlivy parameter, ktory ma na spotrebu – v tomto pripade negativny vplyv. ale moze to byt aj naopak. napriklad ten kto jazdi “po meste” obchvatmi, pripadne ide do prace o 4tej rano nikdy nebude mat problem jazdit kludne aj za liter menej ako udava vyrobca v meste… jasne?

    2. 1.6tdci je typickym prikladom motora, ktory si vyzaduje prikladnu udrzbu – dodrziavanie, alebo dokonca skratenie servisnych intervalov (vymeny oleja atd). potrpi si aj na dobre palivo a hlavne, tak ako vacsina dieslov nema rad jazdu v meste. takze je sice fajn, ze ty si kupil auto z belgicka so 150tis overenych predajcom, no nevies, co s tym autom tych celych 150tis robil tvoj predchodca. studene starty? nechaladenie turba? nedahriaty motor? ako to vsetko skontrolujes? nikto ti vymenil turbo a po mesiaci ti padlo druhe? pohladaj si v internete studiu 1.6tdci, kde zly servis zapricinil vymenu 3 ci 4och turb… chyba nesposobil motor – ale zla udrzba a este horsi pristup servisu.

    moderne diesle jednoducho neznasaju humpolacky pristup. a je jedno ci su to motory od psa, vag ci od japoncov. do stareho mercedesa ci volvo si mohol liat co si chcel, nemenit olej a on furt pojde. lenze to su motory povodom z traktorov. 10 mechanickych suciastok a liatinovy blok.

  18. miro napísal/a:

    to všetko je čistá pravda. nehovorím, že padá turbo, to snáď nie! ale že sa objavila asi zas nejaká závada, ako po kúpe, a nikto na to nevedel prísť. a to ma celkom štve. a, áno, starý escort zniesol všeličo. tieto nové motory sú na grc, jazdia ako benzíny, od 1800 ot. no, keby človek mohol kúpiť nové, bolo by to lepšie, ale pri našich platoch a cenách… Nie je to všetko tak jednoduché.

  19. Atlis napísal/a:

    pokial ti iba vymenili turbo, mozno ti coskoro padne aj druhe.

    studia o ktorej som hovoril:

    http://www.turbodynamics.co.uk/technical/diagnostics/turbocharger-failure/

    v strede clanku je: Click here to download the case study – tam najdes pdf s tym, preco sa tak deje.

    jedna sa o motor 1.6hdi (to iste co 1.6tdci) z roku 2007. prve turbo vydrzalo 173500km, druhe 1500km a tretie iba 560km. olej vymeneny 2x v autorizovanom servise kazdych priblizne 48tis km, potom 3x v neautorizovanom priblizne kazdych 24tis km.

  20. miro napísal/a:

    UF!!! No, vypadá to pekne! Takže teraz ešte viac presvedčenia, nekupovať!!! A to zásadne nekupovať tieto motory! No, dúfam, že ten môj bol servisovaný a vydrží aspoň 3 roky, pokiaľ sa ho zbavím. A hádam sa dá spoľahnúť aj na servisnú knihu z Belgicka, dúfam. Ale v servise robili kompletnejšiu opravu, takže by to malo byť v poriadku, a nehlásili mi, že by to bolo v podobnom stave, ako na obrázkoch. Nuž, uvidím.

  21. Atlis napísal/a:

    miro – takto moze dopadnut akykolvek diesel, nielen 1.6tdci. preto je kupovanie jazdeneho diesla vzdy riziko.

  22. Lukas napísal/a:

    Ahoj Miro,

    Ja mam take isto auto ako ty, len je z roku 2005/7 a je dovezene z Holandska. Ked som ho kupoval malo najazdene 134 000 km. Kupoval som ho z bazaru na SVK. Takze pocitam ze takych 50 000 mozno je stocenych. Teraz po 2,5 roku mam na tachometri cca 210 000 km. A nemam podla mna ziadne velke problemy.
    Co som menil: vpredu tlmice(myslim 200e), vpredu loziska(200e myslim), komplet brzdy vpredu a vzadu (250e), stabilizacne tycky(60e myslim), tesnenie na motore (20e), nejaku manzetu (30e), rozvody a vodna pumpa (450e), capy vpredu (20e myslim), vpredu zamok na kapote (90e) Cca dokopy za opravy: 1330e. Plus olej, kvapaliny, filtre, pneumatiky a stierace.

  23. jano napísal/a:

    na golfe spotreba sedi :-)

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk