V rubrike | NOVINKY

Predaj áut v marci 2011: rozbehnutý Duster, Sportage aj Orlando

Napísané dňa 27 Apríl 2011 autor Richard Hombauer

Počet registrácií nových osobných automobilov v marci 2011 medziročne stúpol o 20,07 %, a to na 6 480 vozidiel. Najviac sa darí Dacii, Chevroletu, Kii a BMW.

Úspešný prvý štvrťrok 2011

Za prvé tri mesiace sa zaregistrovalo 15 697 osobných vozidiel, čo predstavuje nárast o 33,14 %. Za rovnaké obdobie minulého roka ich pribudlo len 11 790 ks. Prvý kvartál priniesol rast vlastníctva registrovaných osobných vozidiel na právnické osoby o 7,65 % oproti Q1 predchádzajúceho roka. Registrácie malých úžitkových vozidiel zaznamenali v kumulatívnom porovnaní tohto roka pokles o 51,22 percenta oproti roku predchádzajúcemu.

Prečítajte si: Predaj áut vo februári 2011: návrat do normálu (9. 3. 2011)

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie po prvom kvartáli Škoda s trhovým podielom 20,35 %. Druhé miesto so 7,42 % obsadil Renault a tretie má Volkswagen s 6,92 %.

Celkové poradie (Q1 2011): 1. Škoda 20,35 %, 2. Renault 7,42 %, 3. VW 6,92 %, 4. Kia 6,80 %, 5. Peugeot 5,77 %, 6. Citroen 4,82 %, 7. Hyundai 4,73 %, 8. Opel 4,52 %, 9. Ford 4,35 %, 10. BMW 4,13 %, 11. Toyota 3,89 % a tucet najúspešnejších uzatvára Suzuki s podielom 3,75 % percenta.

Marec 2011

Slovenské poradie značiek podľa predajov v marci 2011:
1. (1.) Škoda (18,04 %)
2. (2.) Renault (8,03 %)
3. (4.) Peugeot (6,47 %)
4. (3.) VW (6,39 %)
5. (6.) Kia (6,34 %)
6. (7.) Citroen (5,47 %)
7. (5.) Opel (4,67 %)
8. (-) BMW (4,64 %)
9. (9.) Ford (4,33 %)
10. (8.) Hyundai (4,22 %)
11. (-) Dacia (4,21 %)
12. (11.) Toyota (3,80 %)

Z prvej dvanástky vypadáva v marci Suzuki a hrdo do nej nastupuje Dacia, a to rovno na jedenástu pozíciu. Najväčším skokanom je však BMW, ktoré sa dostalo na ôsmu priečku, pričom vo februári čísla predajov tejto značky nestačili ani na dvanástu pozíciu. Podiel Škody na slovenskom trhu od začiatku roka pomaly klesá, z januárových 20,89 % na marcových 18,04 %. Pokles zaznamenal aj Opel, jeho februárový skok z ôsmeho miesta na piate bol asi len krátkodobý jav.

V triede najmenších (mini) vozidiel stále vedie Fiat 500 (31 ks) nasledovaný dvojicou Hyundai i10 a Toyota Aygo (po 10 ks). Prepad predajov zaznamenal Fiat Panda.

Fabia je silným lídrom v B-segmente, svedčia o tom predaje 191 ks hatchbacku a 205 ks Combi verzie. Veľmi dobre sa drží aj Thalia, stagnácia prináša 148 predaných kusov. Cez stovku sa dostal aj VW Polo (104 ks) a Peugeot 207 (76 ks hatchback + 24 ks SW). Aj napriek poklesu má silnú pozíciu aj Ford Fiesta (84 ks), ktorú tentoraz predbehla Toyota Yaris (89 ks).

V nižšej strednej triede nastalo malé premiešanie poradie. Silná dvojica Octavia 2 aj Octavia Tour si svoju pozíciu ešte viac upevnila. Hlavne nová Octavia s predajmi 280 + 138 ks priam šokovala (vo febuári 136 + 84 ks). Tvrdým bojovníkom v nižšej strednej triede je Renault Fluence (nárast na 112 ks) a za ním Kia cee’d (74 + 41 ks). Nad 60 ks v marci predal Renault (Mégane 67 + 26 ks), Opel (Astra 61 + 22 ks), Toyota (Auris 67 ks) a VW (Golf 62 ks). Tesne pod šesťdesiatkou sa drží Chevrolet Cruze (59 ks) a Citroen C4 (55 ks).

Dacia Duster 2010

Dacia Duster je prekvapením marca 2011 – nárast zo 136 ks v januári a 163 ks vo februári na marcových 224 ks je výbornou správou pre priaznivcov tohto modelu. Podobne rastie aj úspešný malý crossover Suzuki SX4 (136 -> 163 -> 194 ks). V relatívnom vyjadrení sa ešte viac darilo Kii Sportage (nárast z februárových 108 ks na marcových 190 ks). Stovku dosiahol aj Hyundai ix35 (85 -> 100 ks), ktorého dobieha skokan Škoda Yeti (50 ks -> 90 ks). Stále silným modelom v triede dostupných SUV je Qashqai (80 ks -> 72 ks). Darilo sa aj Tiguanu (30 ks -> 50 ks) a ASX (31 ks -> 48 ks).

Medzi dostupnými malými MPV je dlhodobým lídrom Škoda Roomster (69 -> 79 ks), ktorý z diaľky sleduje úspešná Venga (39 -> 45 ks). Za nimi sa za ruky drží trojica Hyundai ix20 (27 -> 36 ks), v predajoch rastúci Opel Meriva (17 -> 36 ks) a Citroen C3 Picasso (28 -> 35 ks).

Chevrolet Orlando 2011

Medzi tradičnými MPV dominuje novinka Chevrolet Orlando (10 -> 36 ks) a klasika Renault Grand Scénic (36 ks), ktorým na krk dýcha Seat Altea XL (16 -> 35 ks) i stagnujúci VW Touran (32 -> 31 ks). Na svoju januárovú pozíciu sa vrátil aj Peugeot 5008 (9 -> 20 ks), aj nový Ford C-Max (2 -> 14 ks). Veľmi silná je stále aj paleta Citroenov, v marci 2011 sa predalo až 105 vozidiel kategórie MPV s logom tejto značky.

Stredná trieda je parketou mierne klesajúcej Škody Superb (23 + 40 -> 17 + 35 ks). Ako vidíte, obľúbenejšia je jeho Combi verzia. VW Passat sa vrátil do role silného hráča (26 + 18 ks), aj tu má na predaje silný vplyv kombi verzia Variant. Passat v predajoch sprevádza Opel Insignia (28 + 13 ks) a Audi A4 (20 + 13 ks). Zatiaľ len ako sedan sa predáva úspešná novinka Peugeot 508 (26 ks). Na verziu SW si musíme ešte počkať. Celkom sa darí aj Fordu Mondeo (19 + 15 ks).

Vo vyššej strednej triede mám mimoriadny úspech BMW radu 5 (29 -> 43 ks), ktoré tak získalo veľký náskok pred konkurentmi. Audi A6 získava body len vďaka verzii Avant (4 + 10 ks), Mercedes-Benz triedy E zase zákazníkov zaujíma najmä ako sedan (21 + 3 ks).

V luxusnej triede bol február mesiacom súboja medzi Audi a Mercedesom, v marci sa sem však vrátilo BMW so svojím sedmičkovým radom (13 ks), ktorý prekonal aj A7 (7 ks), aj CLS (7 ks), aj A8 (6ks), aj triedu S (6 ks).

Prvý štvrťrok 2011 v ostatných kategóriách

U malých úžitkových vozidiel vedie poradie prvý Fiat s podielom 19,19 percenta, nasleduje druhý Peugeot s 15,61 % a tretí Citroen s 13,58 %. O štvrté miesto sa delia Opel a Renault Trucks 10,24 %, 5. Mercedes-Benz 5,20 %, 6. Iveco 5,12 %, 7. Volkswagen 4,23 %, 8. Nissan 3,98, 9. Ford 3,74 % a 10. Toyota 2,36 %.

Za január až marec roku 2011 zaregistrovali tiež 170 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 139,44 percenta viac ako za rovnaké mesiace vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 63,53 percenta, druhé Mitsubishi-Fuso dosiahlo 10,59 percenta a o tretie miesto sa delia Avia a DAF s 5,29 percenta.

Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) zaznamenal aj po treťom mesiaci tohto roku oproti vlaňajšku opäť zvýšenie svojho nárastu o 159,57 percenta pri odbyte za prvé tri mesiace 2011 spolu 841 vozidiel uvedenej kategórie. Najväčší podiel na trhu s 19,38 percenta si udržal MAN, druhé Volvo má 18,07 percenta a tretí Mercedes-Benz dosiahol 17,84 percenta, takže poradie zostalo aj po troch mesiacoch nezmenené.

Počas prvých troch mesiacov roku 2011 zaregistrovali aj 26 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 207,69 percenta menej než za prvé tri mesiace roku 2011. Vedie Irisbus s podielom 84,62 percenta, druhý MAN má 7,69 percenta a o tretie miesto sa delí Isuzu a Mercedes-Benz s 3,85 percentami.

(1 hlasov, priemer: 3.00 z 5)




Komentáre

  1. ssamoo napísal/a:

    Kks, kto furt kupuje tie Fábie..a hlavne prečo ?.. :)

  2. Jojo napísal/a:

    SSAMOO, toto napíše iba neznalec a neodbornik. Pozri si kazovost, cenu, praktickost a ostatne veci a porovnavaj. Na niečo určite prídeš =). Mne osobne sa tiež velmi nepačia a tiež jednu mám ale 2007 nie tie nové podľa mna škaredé =) ale to len tak na odlahčenie =)

  3. ssamoo napísal/a:

    Jojo- čo tak Swift, Mazda 2, Fiesta, Yaris..všetko v rovnakej triede ako Fabia, porovnateľné ceny, výbavy a motory a každé jedno z týchto menovaných prechčí Fabiu vo všetkom čo si menoval ;)
    Btw. jazdil som na niekoľkých Fábiách, rôzne ročníky a motory a každá jedna stála za nič..

  4. števo napísal/a:

    nebuď fajnový :D

  5. bryndza napísal/a:

    Fabiu si kupuju bežny ludia, ktorý nemaju velky vztah k autam, ale skor iným veciam………..a pre nich je to najlepšie, lebo je to Škoda a myslia si že je tam lacny servis…..že to tak nie je pridu až neskor… :-)

  6. Atlis napísal/a:

    fabiu si nekupuju bezni ludia, ale ludia bez fantazie… :)

    btw pozor s bmw – zda sa, ze bmw totiz cez svk iba reexportuje a realne predaje su nizsie…;)

  7. ssamoo napísal/a:

    Neviem, podla toho co vidam tak sa mi zda, ze X6-tiek je viac ako novych 3er.
    Bryndza- to je ta vec. Navyse nahradne diely a ceny v servise su uz vsade na priblizne rovnakej urovni.

    Števo – aspon trochu mozem, nie ? :)

  8. aston napísal/a:

    To je pravda novych X6 a X5 je doblba, dokonca sa mnozia aj X1 a nova X3. Ludia uz maju peniaze na lepsie auta, podla toho aj stupa predaj Octavie. O par rokov konecne presane byt auto velkosti Fabia rodinne auto.

  9. Atlis napísal/a:

    Fabia nie je rodinne auto, to je minivan :P

  10. aston napísal/a:

    Aj minivan aj terenne aj sportove :)

  11. Atlis napísal/a:

    …aj rolu poories :D

  12. Brindza napísal/a:

    Slovensko je bohatá země . Prodáno 3x víc BMW 3 NEŽ Veng.

  13. aston napísal/a:

    To len znamena, ze Venga nie je dobre auto :). Zvlastna logika…

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk