V rubrike | NOVINKY

Predaj áut vo februári 2011: návrat do normálu

Napísané dňa 09 Marec 2011 autor Richard Hombauer

Medziročný rast predaja vozidiel do 3,5 tony dosiahol takmer 22 %. Na trhu máme novinky ako Orlando, C4 či dobre rozbehnutú 508-ku. Mimoriadne sa darí Dusteru a Fieste, výborne si viedli aj Qashqai, Venga a oživenie zažíva aj Mondeo a S60.

Počet registrácií nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1) vo februári 2011 oproti februáru 2010 medziročne stúpol o 21,61 %, a to spolu na 5 243 vozidiel. Oproti februáru konjunkturálneho roku 2008, kedy ich zaregistrovali 7 375 to však predstavuje pokles o 28,91 percenta.

Za január a február tohto roku bolo zaregistrovaných celkovo 10 015 áut, čiže o 21,70 % viac než za rovnaké mesiace vlani, kedy to bolo 8 229 vozidiel. Zároveň to je ale o 29,66 percenta menej než za prvé dva mesiace v roku 2008, kedy zaregistrovali 14 237 nových vozidiel uvedených kategórií.

Začiatok tohto roku tak nadviazal na rastový trend odbytu automobilov, ktorý sa prejavil už koncom vlaňajšieho roka. Miera rastu však zatiaľ nedosahuje úrovne z obdobia konjunktúry.

Poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov na slovenskom automobilovom trhu vedie po druhom mesiaci roka Škoda s trhovým podielom 19,71 percenta. Druhé miesto so 7,35 percenta si udržal Renault a na tretie postúpil Volkswagen s 6,96 percenta. Ďalšie poradie: Peugeot 6,50 %, KIA 6,30 %, Citroen 5,45 %, Opel 5,12%, Hyundai 4,49 %, Ford 4,29 %, Toyota 3,76 %, Fiat 3,62 %, a tucet najúspešnejších uzatvára Suzuki s podielom 3,53 % percenta.

Slovenské poradie značiek podľa predajov vo februári 2011:
1. (1.) Škoda (18,63 %)
2. (2.) Renault (7,46 %)
3. (4.) VW (7,23 %)
4. (5.) Peugeot (6,60 %)
5. (8.) Opel (5,93 %)
6. (3.) Kia (5,82 %)
7. (6.) Citroen (5,47 %)
8. (7.) Hyundai (4,48 %)
9. (9.) Ford (4,46 %)
10. (-) Fiat (4,23 %)
11. (12.) Toyota (4,06 %)
12. (-) Suzuki (3,66 %)

Výrazným skokanom v rámci prvej dvanástky je Opel, ktorý narástol z 4,23 % na 5,93 %. Významnejší pokles v TOP12 eviduje Kia, z tretej priečky na piatu (zo 6,83 na 5,82 %). Z prvej dvanástky vypadli Mercedes-Benz a BMW a dostali sa do nej Fiat a Suzuki.

Prečítajte si: Predaj áut v januári 2011: Kia Sportage boduje (22. 2. 2011)

Pre porovnanie uvádzame aj celkovú top dvanástku roku 2010: Škoda, Renault, VW, Peugeot, Kia, Citroen, Hyundai, Fiat, Toyota, Ford, Suzuki, Opel. Február akoby znamenal návrat do normálu.

Triede Mini vládne Fiat modelmi 500 a Panda, ktorých predaje oproti januáru výrazne narástli (zo 4 na 21 ks Pandy a zo 16 na 31 ks 500-ky). Za nimi sa drží Hyundai i10.

Ford Fiesta

Medzi malými vozidlami je lídrom Fabia druhej generácie (zo 172 na 154 ks), pričom vo februári prudko stúpol predaj Combi verzie (zo 156 na 241 ks). Silnú pozíciu a rast eviduje Thalia (z 95 na 140 ks) a mimoriadny medzimesačný rast predajov dosiahla Fiesta (z 52 na 110 ks). Polo za nimi tiež dosiahlo oproti januáru rast (zo 60 na 95 ks). Február bol mimoriadne zlý mesiac pre Audi A1 (z 19 na 1 ks). Nový Nissan Juke ani Micra nijak špeciálne trh neovplyvnili (Juke 16 ks, Micra 8 ks), ale oproti januáru ich predaje narástli.

Nižšia stredná trieda je jasným teritóriom Škody. Predaje Octavie Tour + Combi stagnujú (zo 161 + 20 ks na 161 + 20 ks), nová Octavia dokonca klesla (zo 161 + 138 na 136 + 84 ks), a to najmä kvôli poklesu predajov Combi verzie. Výrobcovia do nižšej strednej triedy radia aj SX4 a Duster, no tolerovať to budeme len Suzuki. Toho predaj oproti januáru narástol zo 136 na 163 ks. Darí sa aj cee’du (83 ks), Golfu (78 ks) a Fluence (75 ks). Z nich mierne klesol len predaj Kie. Dvojnásobné predaje oproti januáru eviduje Honda Civic (40 ks), ktorá dohnala stabilný Citroen C4. Ich dvoch v predajoch predbehol už len Chevrolet Cruze (48 ks).

Dacia Duster test 1.5 dCi

V cenovo dostupných SUV je lídrom Dacia Duster (zo 136 na 163 ks), ktorá predbehla aj klesajúci Sportage (zo 151 na 108 ks). Za nimi sa drží vo februári mimoriadne úspešný Qashqai (zo 40 na 86 ks), ktorý predbehol aj Hyundai ix35 (zo 74 na 85 ks). Z ostatných súperov sa stále darí Yetimu (50 ks), ASX (31 ks), CR-V (30 ks), Tiguanu (30 ks) a RAV4 (28 ks), z ktorých žiadny nezaznamenal výraznejší pokles, ale z ktorých sa veľmi dobre darilo Tiguanu (za mesiac nárast z 18 na 30 ks), ktorý má teraz nový facelift. Z kategórie SUV sa tradične dobre predávajú aj BMW X3 (22 ks) a X5 (46 ks).

Z noviniek v kategórii MPV sa darilo Chevroletu Orlando (z nuly na 10 ks), dobre sa držala nová Alhambra (nárast zo 7 na 9 ks mesačne) a sklamanie priniesli predaje Fordu C-Max (pokles z 10 na 2 ks). Silným hráčom v tejto kategórii je Citroen s viacerými modelmi MPV v ponuke, ktorých predaj celkovo narástol zo 76 na 96 kusov. Veľmi dobre sa predáva nový Touran (z 26 na 32 ks) a Altea XL (z 18 na 16 ks), ktoré v tomto roku patria k silným hráčom skupiny. Výrazný pokles zaznamenal Peugeot 5008 (z 21 na 9 ks).

Kia Venga

Z malých MPV je lídrom stagnujúci Roomster (69 ks) a mimoriadne rastúca Venga (z januárových 20 na februárových 39 ks). Stagnujúci Citroen C3 Picasso (28 ks) dobieha nový Hyundai ix20 (27 ks), za ktorým sa drží stále relatívne nový Opel Meriva (17 ks).

Strednej triede kraľuje Superb (23 ks), a to najmä vo verzii Combi (40 ks). Silnými modelmi sú aj Insignia (celkovo 22 ks) a A4 (celkovo 21 ks). Výborný nástup má nový Peugeot 508 (17 ks), dvojnásobný nárast predajov oproti januáru eviduje Mondeo (16 ks) a šesťnásobný nárast zažilo Volvo S60 (12 ks). Passatu sa vo februári nedarilo – klesol z 20 ks v januári na 15 ks vo februári, verzia CC zaznamenala pokles zo 17 na 10 ks. Novej Lagune nepomohol ani facelift, po slabom januári (10 ks) nasledoval ešte mierny pokles (8 ks).

Vyššej strednej triede dominuje Mercedes-Benz triedy E, ktorého predaje narástli z 12 ks na februárových 33 kusov. Predaje BMW 5 rástli z 25 januárových na 29 ks vo februári. Oživenie zažilo aj Audi A6, zo štyroch kusov na 17!

V luxusnej triede ide o boj medzi Mercedesom a Audi. S + CL + CLS zažili oživenie (z celkových 3 ks na februárových 11), A8 + A7 zase stagnujú (mierny pokles z 10 na februárových 9 ks).

- -

Za január a február roku 2011 zaregistrovali 130 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 160 % viac než za rovnaké mesiace vlani. Najväčší podiel na trhu má Iveco s 74,62 %, druhá Avia má 6,15 % a tretí DAF dosiahol 5,38 %.

Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) zaznamenal aj po druhom mesiaci tohto roku oproti vlaňajšku po dlhom období poklesu opäť nárast a to o 140 % pri odbyte za január a február 2010 spolu 511 vozidiel uvedenej kategórie. Najväčší podiel na trhu 20,35 % získal MAN, druhé Volvo má 18,00 % a tretí Mercedes-Benz dosiahol 15,66 %.

Počas prvých dvoch mesiacov roku 2011 zaregistrovali aj 14 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 75,44 percenta menej než za dva mesiace roku 2010. Spomedzi dvoch úspešných dodávateľov dominuje Irisbus s podielom 92,86 %, druhý ISUZU má 7,14 % všetkých registrácií v uvedených kategóriách.

(2 hlasov, priemer: 4.50 z 5)




Súvisiace články

  1. Predaj áut v marci 2011: rozbehnutý Duster, Sportage aj Orlando | ZaVolantom.eu

Komentáre

  1. ps1818 napísal/a:

    Kdesi som čítal, že na Duster sú čakacie doby aj okolo pol roka (možno aj viac). Trochu tomu nerozumiem – išiel som okolo dvoch zahraničných predajcov Dacie (jeden vo Švajčiarsku a jeden vo Francúzsku) a obaja mali pred showroomom minimálne po 10 ks vystavených Dusterov v plnej výbave (zjavne neboli v čakaní na predpredajný servis). Žeby si tamojší dealeri objednávali “na sklad”, aby zákazníci nemuseli čakať, alebo má Renault (Dacia) čudesnú logistiku, pri ktorej uprednostňuje niektoré krajiny na úkor iných (prednosť má plná výbava=vyššia cena pred “holoautom”)?

  2. jarco napísal/a:

    Podľa mňa SK díler neobjednáva autá na vlastné riziko, kým švajčiarsky áno. Ale možné je aj to, že výrobca dáva dílerom vo Švajčiarsku veľkorysejšie dodacie podmienky, najmä dlhšiu splatnosť faktúr. Neverím veľmi tomu, že by bol Renault taký blbý, že bude tlačiť naplánované objemy áut na trhy, kde nejdú na odbyt, kým na iných trhoch je ich nedostatok.

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk