V rubrike | NOVINKY

Značky |

Chevrolet Orlando naživo

Napísané dňa 26 Január 2011 autor Richard Hombauer

Chevrolet včera slovenským novinárom predstavil nový model Orlando – väčší než Cruze, menší než Captiva. Základ za 15 000 eur, perfektný naftový dvojliter v najvyššej výbave za 19 900 eur.

V našom regióne v posledných rokoch evidujeme nárast záujmu o vozidlá typu MPV, čo chce využiť aj Chevrolet. Orlando sa zameriava na rodiny aj individualistov, ktorí obdivujú vozidlá SUV, no hľadajú niečo lacnejšie. Najväčším lákadlom je sériová výroba so siedmimi sedadlami už v základnej výbave.

Prečítajte si: Nový Chevrolet Orlando (13. 12. 2010)
Všetky dostupné informácie, motory, galéria…

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

V prípade využitia siedmich miest veľmi nepočítajte s batožinovým priestorom, ak sa tak vôbec tých 89 litrov dá tak nazvať. Sklápaním jednotlivých sedadiel do podlahy (a roviny) priestor za vodičom a spolujazdcom narastie až na 1 499 litrov.

Flexibilita sedadiel je prispôsobená len vyklápaniu z podlahy a sklápaniu, nechýba ani regulácia sklonu operadiel v druhom rade. Posun sedadiel v druhom a treťom rade úplne chýba.

Prečítajte si: Chevrolet Orlando od 15 000 eur (10. 1. 2011)
Prvé informácie o cene a výbave

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Štandardná výbava LS za 15 000 eur (1.8 16V) obsahuje ABS, stabilizačný systém ESC, 6 airbagov, 16” kolesá 205/60, elektrické predné okná, sedem plnohodnotných sklápateľných sedadiel, lakťovú opierku v druhom rade sedadiel, kryt batožinového priestoru, alarm a rádio so schránkou a podporou CD, MP3, AUX, a štvoricou reproduktorov. Môžete si ju za pár stoviek navýšiť na verziu LS Plus s mechanickou klimatizáciou a výduchom na zadné sedadlá navyše.

Až vo výbave LT za 16 200 eur (1.8 16V) dostanete nielen výškovo, ale aj hĺbkovo nastaviteľný volant, elektrické zadné okná, kožený volant, zadný parkovací senzor, predné hmlovky, a palubný počítač. LT Plus ponúka navyše automatickú klimatizáciu, lepší audio systém a zliatinové disky.

Výbava LTZ za 17 400 eur (1.8 16V) ponúka už aj dažďový senzor, modré podsvietenie, 17” disky, tempomat, chrómové lemovanie okien, sieť v batožinovom priestore a elektrické sklápanie spätných zrkadiel.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Ceny Chevroletu sú jednoznačne veľkým lákadlom. Za 19 990 eur dostanete sedemmiestne MPV s perfektným dvojlitrovým dieslom (120 kW / 163 k, 360 Nm) a najvyšším stupňom výbavy. K tomu prirátajte strešné okno za 600 eur, navigáciu za 840 eur, kožené poťahy za 1050 eur, automatickú prevodovku za 1200 eur a cena plne vybaveného Oranda s najsilnejším motorom sa vyšplhala na 23 680 eur. Sedemmiestny Renault Grand Scénic 2.0 dCi 110 kW s automatickou prevodovkou stojí v najvyššej výbave Privilege 25 990 eur. Bez koženého čalúnenia a strešného okna. Z tohto porovnania je jasná stratégia Orlanda. Neponúka dokúpenie parkovacej kamery, ani xenónových svetometov, ani bezkľúčového systému. Orlando je v tomto smere postavené nižšie, ale aj za podstatne menej peňazí. Chevrolet tak skutočne vyplnil trhovú dieru solídnym vozidlom s prekvapivo vydarenými motormi.

Pre porovnanie ešte uvedieme akciovú cenu sedemmiestneho Nissanu Qashqai +2: 18 400 eur za 1.6 117k v základnej výbave, 21 500 eur za 2.0 dCi 150k v základnej výbave, 25 100 eur za 2.0 dCi 150k v najvyššej výbave.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Praktické skúsenosti

Včera som si sadol za volant benzínového Orlanda 1.8 16 V s päťstupňovou prevodovkou aj naftového 2.0 VCDi so šesťstupňovým manuálom. Najprv poďme na ten benzín.

Päťstupňový manuál bol pre mňa na prvý pohľad sklamaním, ale keď som zistil, že pri 50-ke točí na poslednom prevodovom stupni motor 1200 otáčok a pri 90-ke približne 2500, pochopil som, že sú prevody oproti bežným päťstupňovým prevodovkám trocha natiahnuté, takže na diaľnici môžeme očakávať asi 3500 otáčok. A keďže je motor veľmi dobre odhlučnený, nebude to nič hrozné. Orlando má pri rýchlej jazde problém skôr s aerodynamickým hlukom. To potvrdila diaľničná jazda s naftovým agregátom. Ale k tomu až neskôr. Motor 1.8 16V je pre Orlando s dvojčlennou posádkou úplne dostatočný. Ak ho mienite často doplna nakladať, uvažujte, logicky, nad naftovou alternatívou. Do mesta a na okresky bude benzín však zaujímavou alternatívou. Pozor na spotrebu. Orlando je mohutné auto a pri normálnom až úspornom štýle jazdy počítajte so 7 – 8 litrami benzínu na 100 km, v meste sa môžete kľudne dostať aj na desiatku.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Dizajn exteriéru aj interiéru posúďte sami z fotografií. Mne nevadili ani tvrdé plasty, treba však spomenúť, že pri výjazde z parkoviska pri mínusových teplotách sa palubovka nepeknými pazvukmi trocha ozvala. Stačilo však prejsť dva – tri kilometre a teplý vzduch všetko vyriešil. Potom bolo v kabíne už ticho.

Riadenie je prekvapivo presné, prevodovka nás tiež milo prekvapila a podvozok rovnako. Tu niet Chevroletu veľmi čo vyčítať. Vlastne, zaslúži si skôr pochvalu. Podvozok nie je prehnane mäkký, je príjemne vyvážený.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Z poznámok z krátkeho testu spomeniem, že Orlando má bežný trojblik smeroviek, dve rýchlosti zadného stierača a viditeľné kolíky zámkov dverí. Týmto všetkým sa poctivo hlási ku GM, podobne ako Cruze či Astra. Budíky sú tiež v štýle značky, je vecou vkusu, či sa vám páčia alebo nie.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Odkladacia schránka za ovládacím panelom autorádia je perfektná vec. Na toto si zvyknete veľmi rýchlo.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Do tretieho radu sedadiel si relatívne pohodlne sadne aj dospelý pasažier. V druhom rade je to úplný priestorový luxus. Posed je vyšší. Svetlú výšku vozidla ani priemer otáčania sa nám nepodarilo zistiť.

Po pár desiatkach minút s benzínovým Orlandom konštatujeme, že je to jedno z áut s výborným pomerom cena / výkon.

Ďalších štyridsať minút sme strávili v naftovom sedemmiestnom MPV. Motor 2.0 VCDi je nám dobre známy, mali sme ho v testovanom Cruze. Motor je nielen špičkovo odhlučnený, ale aj neuveriteľne pružný. Za rok a pol som sa s tak pružným naftovým motorom stretol len raz – práve v Cruze. Motor pohodlne ťahá už od 1 000 otáčok / min., pričom sa v kabíne neozýva žiadne nepríjemné dunenie, známe z naftových vozidiel aj pri oveľa vyšších otáčkach. Pri jazde päťdesiatkou na štvrtom prevodovom stupni motor spokojne pracuje pri 1100 otáčkach, deväťdesiatkou na šiestom prevodovom stupni s 1250 ot./min. a 130-kou na šestke s 2 000 ot./min. Aj pri 160 km/h na rýchlomeri stále otáčkomer atakuje len 2500 ot./min. Takto si predstavujem vydarený naftový motor a presadnutie do Renaultu Koleos 2.0 dCi ma hneď uviedlo do reality. Ak čo len trochu zvažujete kúpu naftovej verzie Orlanda, určite ju neváhajte vyskúšať. Budete istotne prekvapení.

Spotreba naftového motora bude oproti benzínovému približne o liter a pol nižšia. My sme 22 km po Bratislave prešli s priemerom 6,6 l / 100 km (50 % trasy 50-kou, 20 % trasy 90-kou, 30 % trasy 130-kou). Na diaľnici bolo cítiť, že vyššia konštrukcia sa prejavuje na vyššom aerodynamickom hluku. Aj tu je k dispozícii veľmi dobrá prevodovka s jasnými dráhami a primeraným odporom.

Chevrolet Orlando 2010 nazivo

Na Chevrolet Orlando som sa tešil. Mám rád dostupné autá, ktoré provokujú cenovkou, no súčasne nepatria k nekvalitným pokusom o krátkodobý úspech. Auto s tak výborným pomerom cena / výkon som už dlho nešoféroval. V predaji by sa malo Orlando objaviť už o pár týždňov.

Chevrolet Orlando – cenník 2011 február

– GALÉRIA –

(12 hlasov, priemer: 4.92 z 5)




Súvisiace články

  1. Kia Carens – koniec predaja láka cenovkou od 13 660 eur | ZaVolantom.eu
  2. TEST: Chevrolet Orlando 2.0 VCDi | ZaVolantom.eu
  3. Jazdenka: Seat Alhambra 2.0 TDI | ZaVolantom

Komentáre

  1. ps1818 napísal/a:

    Hmmm, na tých posledných fotkách na snehu vyzerá Orlando ako také SUV. Škoda, že nie je v ponuke aj pohon 4×4, aspoň pre vznetovú motorizáciu…
    A ešte škoda, že tempomat nie je k dispozícii aj pri verzii LT, lebo za cenníkových 18.500 (plus nejaká tá zľava) má človek v aute všetko podstatné, akurát mne osobne by chýbal ten tempomat a možno pohon 4wd.
    Ak sa kedysi dávno hovorilo o Felicii ako o aute s najlepším pomerom cena/úžitková hodnota, tak v súčasnosti túto pozíciu zastáva podľa môjho názoru Orlando.

  2. ps1818 napísal/a:

    A ešte čosi – Richard, píšeš, že s motorom 1.8 16V točí Orlando na päťke pri 50 km/h nejakých 1200 otáčok. Pýtam sa, či je možné takúto konšteláciu používať aj v praxi, alebo či sa motor vyslovene trápi a bráni. Totiž na Swifte 1.3 (ročník 2007), ktorý má podobne vysokootáčkový motor ako Orlando (i keď podstatne inej kubatúry), je jazda pod 1700-1800 otáčok doslova utrpením ako pre auto, tak pre vodiča. Vďaka!

  3. Atlis napísal/a:

    ps – kde je napisane, ze ta 1.8i je vysokootackovy motor? cervene pole je pri 6500ot, pochybujem, ze potiahne viac ako 6800ot ;) btw 1.2 v Ka tiez nema problem s otackami okolo 1200… (ale dost vazne pochybujem, ze pri plnom nalozeni bude ta 1.8 tak v nizkych otackach vladat…)

    ale k orlandu – chevroletu treba jednoznacne gratulovat k cenovej politike. postavit auto na podvozkovej platforme noveho opla astra, dat nan velku budu a pytat zan tak smiesne peniaze – super. a aj napriek nizkej cene tomu autu nechyba nic podstatne a ma styl. pre bezneho cloveka urcite je postacujucou vybavou LT/LT+ s motorom 2.0VCDi 131k aj ked hlavne v pripade LT+ je priplatok 200E za dalsich 30k snad az nevyhnutnostou…

  4. Richard Hombauer napísal/a:

    ps1818, keby mal 1.8 problém s nízkymi otáčkami, spomenul by som to. Päťka v meste nebude určená na veľmi krátke úseky, tam asi ponecháš štvorku, ale na rovinkách s 55 – 60 km/h na rýchlomeri je to úplne v poriadku. Nie je to vysokootáčkový motor. Prakticky som bol na Orlande z motorov a prevodoviek (aj podvozku) prekvapený najviac. Ostatné sa dalo vyčítať z produktových fotografií a informácií, ale toto si bolo treba skúsiť. Po Renaultue Fluence druhýkrát prehlasujem: Amerika je tu! Konečne za normálne auto normálna suma.

  5. Atlis napísal/a:

    mno amerika to bude ak si tu v eu za tie peniaze kupime mustang 3,7 v6 ;) (us cena od 22tis. usd)

  6. ps1818 napísal/a:

    Atlis, Swift má max. výkon pri 5.800 a ako hovorím, v nízkych otáčkach je to katastrofa. Orlando vrcholí pri 6.200, preto som sa pýtal… Podobne to platí pri točivom momente…
    Ale keďže Richard píše, že je to ok, tak potom je táto diskusia bezpredmetná. Takže ešte jeden palec hore Orlandu! :)

  7. crucifix napísal/a:

    Toto auto sa neda nikam zaradit. Pripomina SUV, MPV ale co to vlastne je?

    Rada pre Richarda: postav sa niekedy k autu aspon na jednej fotke…citatel si tak lepsie predstavi velkost Auta.

    Orlando bude trhova hitovka. Je to jednoznacne.

  8. ssamoo napísal/a:

    ps, neda sa to presne urcit len podla objemu ci vykonu. Kazdy motor je inak konstruovany, resp. ma ine fungovanie ventilov.
    Motorkove motory s nizkym objemom tocia vysoke otacky, kamionove vysokoobjemove 16-valce tocia velmi nizke otacky. Ale ani toto neni pravidlo. Takisto na mojej 1.6-tke tocim v meste pri 50tke 1500 ot.

  9. orion2 napísal/a:

    to je možno taká trocha väčšia variácia, ako bol Chrysler PT Cruiser
    Na iných propagačných fotkách som si všimol, že priamo ku autu postavili len ženu (asi) strednej výšky, aby vyzeralo väčšie.

    Súhlasím s tým že by to mohol byť hit (minimálne pre chevrolet);
    pre tých ktorí sa zamýšlajú nad jeho zmyslom, u mňa by zas patril do kategórie “nepotrebujem ho (= z konkrétne zadaných 15 praktických príčin), ale chcem (design, vnútorná velkosť, dobrá jazda, celkový dojem, cena…).

    Len ten kufor by mohli vyriešiť aj v kombinácii s prípadnou iba 5-sedadlovou verziou, to by my vadilo asi najviac (kúpa 7-sedadlovej bez možnosti voľby 5).

  10. ps1818 napísal/a:

    ssamoo, máš recht, ale max. výkon pri 6.200 dáva tušiť, že by mohlo ísť o vysokootáčkový motor. Preto som sa Richarda pýtal. Nič viac.

    Inak dobrý nápad Crucifixa, v niektorých prípadoch by fakt nebolo od veci prirovnať veľkosť auta podľa nejakého etalónu, napr. človeka. Zvlášť u tohto Orlanda, keďže to je také typické “ani ryba ani rak” :)

  11. Atlis napísal/a:

    max vykon pri 6200ot z motora vysokootackovy nerobi ps. ale pri 7,5-8tis, to uz ano :P

  12. ssamoo napísal/a:

    Ja mam max. vykon pri 6400 ot./min a nemam vysokootackovy motor. To mozu byt motory od Spoon, ktore maju max vykonu niekde pri 11 000 ot./min :)

    Inak Orlando nakoniec nevyzera az tak zle. Nie je vsak citit to setrenie na odhlucneni, komforte, kvalite spracovania a celkovo takeho penaznejsieho pocitu ?

  13. hellwet napísal/a:

    ale ako tak nanho pozeram tak mas ssamoo pravdu ze nevyzera az tak zle ako na prvych fotkach

  14. ban napísal/a:

    nebolo by zlé pri autách typu MPV uvádzať, či sa na zadné sedadlá zmestia 3 detské autosedačky vedľa seba

  15. Atlis napísal/a:

    asi mas pravdu ban, ale kto by daval 3 detske sedacky vedla seba v 7 miestnom aute? no tada jedine, ze treba naplnit kufor ;) btw z toho co viem, riso nema ani 3 deti, ani tri sedacky…

  16. aston napísal/a:

    No praveze, to je dost podstatne. Davat do 3ho radu dieta do sedacky tak to spanombohom :). A ked beries 3 deti, tak to treba pomaly balit na pol dna aj sektorovy nabytok :). Lebo vsetko surne treba :), od hraciek az po veci do kazdeho pocasia. Ja mam trvale v aute, podsedak, par bund, prisiplast, cizmy. Manzelka sadu korculi, loptu atd :). Som rad, ze muzstvo presvedcim na vylet nieto este ich obmedzovat, ze sada aktualne najlepsich hraciek ostane doma :).

  17. Atlis napísal/a:

    :DDD ok, myslel som, ze normalne auta maju mozost schovat stredne sedadlo v 2hom rade do podlahy a detsko si sadne do zadu no problem… teda aspon moja 5-r. dcera sa este vie zapnut sama.

  18. aston napísal/a:

    No zapnut to je pekne, ale indiani sa vedia aj rozopnut a ked je rvacka na druhom rade, tak sa to da riesit bez zastavenia :). A nakoniec neviem kto by dobrovolne sedel sam. Aj ked ako vychovne jednorazove trestne sedadlo by to mohlo fungovat :). Idealne rodinne auto je FRV, alebo nieco kde je dost miesta v druhom rade. Tredi rad je pre babky, psa a ine :).
    V kazdom pripade, v UK to dost riesili (co je skutocne pragmaticky dovod), lebo tak nemuseli kupovat 7seater, ale dali sa dat deti do 2radu a tym padom aj auto na school run bolo lacnejsie. Teraz uz su 7 miestne auta dostupnejsie, takze ten problem ciastocne odpada. Ale aj kvoli tomu sa zvacsovala X5, a kupovali s oblubou Land Cruiser, Disco. Pri 4roch detoch, co v UK nie je nic nezvycajne, tak je 7 seater povinnost a tam bude mierit aj Orlando. Uz som si dohodol predvadzacku :).

  19. ban napísal/a:

    ja mam 20 mesacne dvojicky a 3 mesacneho drobca, takze momentalne 2 sedacky napevno vzadu + manzelka a 1 skrupinka dopredu. o chvilu bude aktualne 3 sedacky vzadu a manzelka vpredu, preto je dost podstatne, ci sa tam zmestia. deti same do auta zatial nevlezu, takze ich tam treba posadit. neviem si predstavit usadzat dieta do sedacky v tretom rade, uz teraz mam problem natlacit sa tak, aby som ho posadil na stredne sedadlo. cital som nejaky test a napr. do octavie sa 3 sedacky nezmestili, do ceeda a 207 ano. podla fotiek nema orlando 3 rovnake sedadla v 2. rade, takze netusim, ako to tam vyzera. urcite by nebol problem z nejakeho detskeho obchodu sedacky pozicat na test (s pripadnou skrytou reklamou :-) ) inak zaujimave auto, velmi zaujimave …

  20. Atlis napísal/a:

    ban – manzelku s trojmesacnym drobcom do druheho radu na dve samostatne sedacky a dvojicky do tretieho radu ;) (viem, ze sa to lahko hovori, ale v praxi to vyzera uplne inak, berte to s rezervou ;)

  21. aston napísal/a:

    Atlis – vyskusas uvidis :DDD

  22. Atlis napísal/a:

    aale, dcerku som zobral na 1000km vylet ked mala dva tyzdne, takze poho, ale 3 a toboz 4 kusy fakt neplanujem :P inak ked bola mala, spala v aute non-stop, teraz bud spi alebo sa pyta ci uz sme na mieste :/ este ze mam v aute dvd, to ju obcas vypne :D

  23. Jozef napísal/a:

    Ja len reagujem na ten prvý príspevok od

    ps1818 z Január 26th, 2011 o 7:27,

    kde píše, že by sa mu zišiel tempomat aj v tej lacnejšej verzii auta.

    Ja by som tiež potreboval mať v aute tempomat, pretože inak je pri niekoľkohodinových jazdách po diaľnici pravá noha vodiča takmer stuhnutá z držania plynu v rovnakej polohe. Preto som na internete hľadal a našiel som aj

    univerzálny tempomat,
    ktorý sa dá namontovať takmer do každého vozidla.
    http://www.secarke.sk/stiahni/BroTempomat.pdf

    Taktiež som našiel aj info o palubných počítačoch, ktoré je možné dodatočne namontovať do väčšiny áut vyrobených od roku 1996.

    Ale ešte treba zistiť, či by to nemalo negatívny vplyv na záruku nového vozidla. Keďže montáž vyzerá byť jednoduchá, možno by to mohli urobiť aj priamo v značkovom servise – pri kúpe auta, ak im záleží na zákazníkovi.

  24. Pavel napísal/a:

    Chtěl bych se zeptat, jak to je doopravdy se světlou výškou. V technických údajích píší nějakých 123 mm, ale u prodejců mi tvrdili, že se jim to pohledově nezdálo a přeměřováním jim vycházelo cca 175 mm. Jezdím nyní Octavií a hlavně při větším zatížení si občas škrtnu spodkem. Přitom Octavia má psanou světlou výšku cca 140 mm. Nemáte k tomu nějaké zkušenosti??? Předem díky.

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk