V rubrike | NOVINKY

Značky |

Nový Chevrolet Orlando

Napísané dňa 13 December 2010 autor Marián Balog

Európsky Chevrolet sa po niekoľkých rokoch vracia modelom Orlando do segmentu MPV. Vybral si zvláštnu cestu, keďže ako sám hovorí, Orlando nie je čistokrvné MPV, ale skôr kríženec MPV a SUV.

Aj keď Chevrolet deklaruje, že Orlando má gény SUV, alebo ak chcete crossovera, svojimi rozmermi perfektne zapadá medzi konkurentov zo segmentu kompaktných MPV. Rozmery 4652 x 1836 x 1633 mm sú porovnateľné trebárs s Peugeotom 5008. To, čím sa Orlando odlišuje od mnohých konkurentov je tvar karosérie, ktorú skôr nesie znaky dvojpriestorovej konštrukcie. Rovnako plastové lemovanie spodnej časti pripomína spomínané SUV a nie je typické pre túto kategóriu.

Prečítajte si: Nový Chevrolet Orlando – prvé fotky a info (25. 8. 2010)

Chevrolet Orlando 2011

Vo vnútri Orlando na rázvore 2760 mm ponúka už v základe sedenie v troch radoch. Napriek klesajúcej línii strechy je usporiadanie radov v divadelnom štýle, to znamená, že rady sedadiel smerom dozadu stúpajú. Tretí rad je, ako to už je zvykom, iba núdzový, no v prípade Orlanda je ešte “núzdovejší” než u konkurencie. Druhý rad je totiž fixne upevnený a nemožno teda pasažierom v poslednom rade dopriať dodatočnú dávku priestoru posunutím druhého radu dopredu.

Objem batožinového “kútika” v sedemmiestej konfigurácii je 89 litrov. Sklopením núdzových sedadiel podrastie prepravná kapacita Orlanda na 458 litrov (739 litrov po strop). Pri ponechaní iba predných sedadiel je kapacita s využitím celej výšky interiéru 1499 litrov.

Chevrolet Orlando 2011

Chevrolet Orlando poskytuje pasažierom množstvo odkladacích priestorov, no najzaujímavejším z nich je schránka ukrytá za panelom ovládania audio sústavy. V nej sa nachádza aj AUX vstup a príplatkový USB port. O bezpečnosť pri náraze sa v prvom rade stará pevná konštrukcia, ktorej sekundujú bezpečnostné prvky vrátane šiestich airbagov.

Chevrolet Orlando 2011

Pod kapotou môžu tróniť tri rôzne motory. Všetky sú priečne montované štvorvalce s liatinovými blokmi a hlavami z hliníkovej zliatiny. Základom je benzínový motor s objemom 1,8 litra, ktorý rozbehne Orlando na rýchlosť 185 km/h a spotrebuje v priemere 7,3 litra benzínu na 100 kilometrov. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h trvá 11,6 sekundy. Motor sa kombinuje výhradne s päťstupňovým manuálom.

Benzínový motor:
1.8 16V – 104 kW (141 k) pri 6200 ot./min., 176 Nm pri 3800 ot./min.


V prípade nafty je výber širší. Aby bolo vyhovené európskej náture v ponuke je “dvojjediný” dvojliter. Slabšia verzia sa kombinuje s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a Orladno s ňou akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 10,3 sekundy, Maximálka je 180 km/h. Silnejší diesel kombinovaný s rovnakou prevodovkou sa prejaví zvýšenou maximálnou rýchlosťou 195 km/h lepším zrýchlením z 0 na 100 km/h o 0,3 sekundy. Predpokladáme, že vyšší výkon a krútiaci moment sa ukáže aj pri pružnom zrýchlení. Kombinovaná spotreba oboch motorov je rovnaká – 6,0 l/100 km. Pri silnejšom motore je k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka, s ktorou sa zhorší zrýchlenie z 0 na 100 km/h o sekundu a priemerná spotreba o liter.

Naftové motory:
2.0 D – 96 kW (131 k) pri 3800 ot./min., 315 Nm pri 2000 ot./min.
2.0 D – 120 kW (163 k) pri 3800 ot./min., 360 Nm pri 2000 ot./min.


V Európe bude Chevrolet Orlando v ponuke v troch stupňoch výbavy – LS, LT a LTZ. Takéto americké označenie má pri európskych modeloch premiéru. Ďalším prvenstvom Orlanda je, že označenie výbavy v exteriéri budú mať iba vozidlá s pravostranným riadením.

Chevrolet Orlando 2011

Základný stupeň LS obsahuje napríklad šesť airbagov, elektronický stabilizačný systém, EBD, EBA, trakčnú kontrolu, 16-palcové disky a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Výbava LT pridáva napríklad parkovacie senzory a ovládanie rádia na volante. V najvyššej výbave sa už nachádza aj tempomat a 17-palcové disky. Podvozok Orlanda vychádza z modelu Cruze a teda v predu sa o vedenie kolies starajú záesy MacPherson a vzadu vlečné ramená spojené torznou priečkou.

Produkcia Orlanda začala v októbri v zavode General Motors Južná Kórea a do predaja v Európe sa dostane začiatkom roka 2011.

– VIDEO –

– GALÉRIA –

(1 hlasov, priemer: 5.00 z 5)




Súvisiace články

  1. Chevrolet Orlando od 15 000 eur | ZaVolantom.eu
  2. Chevrolet Orlando naživo | ZaVolantom.eu

Komentáre

  1. Richard Hombauer napísal/a:

    Tento typ vozidla predpokladám pre použitie rodinou na dlhších trasách. Dovolenky, chaty, lyžovačky… Načo by si inak Európan také auto kupoval? A v takom prípade je 176 Nm až niekde pri 4-tisícoch otáčok benzínovej jedna-osmičky žalostne málo. Do Orlanda preto odporúčam jedine naftový motor. Tie sú kombinované so šesťstupňovými prevodovkami. Cenový rozdiel okolo 2 000 až 2 500 eur medzi motormi však bude možno Slovákov nútiť rozmýšľať nad benzínovou alternatívou. Podľa aktuálnych informácií by mohlo mať naftové Orlando v dobrej výbave cenovku pod 20 000 eur. A možno aj 18 tisíc. Nechajme sa prekvapiť.

  2. ps1818 napísal/a:

    Richard dovolím si polemizovať, 176 Nm pri 3800 otáčkach nie je žalostne málo (a aj tá hranica 3800 otáčok je určite lepšia ako trebárs na Swifte tuším 4600…). Nehovorím, že je to dosť, ale úlohu základnej motorizácie to myslím splní dokonale. Pri použití na dovolenku (dlhé trasy) pri plnom obsadení je myslím smerodatnejší údaj výkon motora a nie točivý moment. V každom prípade súhlasím, že turbodiesel je jednoznačne lepšia voľba do tohto vozidla.

    Mimoriadne sa mi však páči to “otváracie” autorádio – šikovná vychytávka! :)

  3. Richard Hombauer napísal/a:

    ps1818, tak nakoniec je ten benzínový motor úplne dostatočný. :) Presvedčila ma osobná skúsenosť. Orlando je mimoriadne vydarené vozidlo:
    http://www.zavolantom.eu/2011/01/26/novy-chevrolet-orlando-nazivo/

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk