V rubrike | RECENZIE, TESTY

Značky |

TEST: Peugeot RCZ 2.0 HDi

Napísané dňa 01 December 2010 autor Richard Hombauer

športové coupé (nafta, 2.0 HDi, 120 kW, 6-st. prevodovka, 25 500 km)

Technické parametre


Základné údaje
Výrobca, model a rok: Peugeot RCZ, 2010
Motor – objem a výkon 2.0 HDI, 120 kW (163 k)
Prevodovka a počet rýchlostí manuálna, 6
Hnacia náprava predná
Použité pneumatiky 235/45 R18
Rok výroby a zakúpenia 2010


Za sebou mám niekoľko dní vo francúzskom, resp. francúzsko-rakúskom TéTéčku. Peugeot RCZ totiž upravila rakúska Magna. Vyzerá štýlovo, jazdí perfektne a vo výbave za asi 36 000 eur priamo konkuruje Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro 170k za asi 48 000 eur. Či to stojí za štyri kruhy na kapote a pohon všetkých kolies je len na vás. Peugeot ma však modelom RCZ jednoznačne milo prekvapil. Takto si predstavujem ukončenie kariéry typickej masky spustenej mimoriadne úspešným modelom 206. Slovenské diaľnice už brázdia kamióny naložené novou 508-kou započínajúcou novú dizajnovú éru Peugeotu, ktorá je jasným odklonom od RCZ. A práve to môže byť pre športové coupé výhodou. Moderná spomienka. Neskôr určite aj zaujímavý zberateľský kúsok.

Peugeot RCZ 2010 test

Z konkurentov RCZ mi okrem Audi TT napadá krásna talianska Brera, ktorá s 2.0 JTD 170k začína na oficiálnej cene 34 900 eur. Plus príplatky za kožu, sedadlá v elektrike, navigáciu…a sme pomaly na cenovke podobne vybaveného TT. Cenovo bližšie má ku RCZ skôr (dnes už takmer historická) Alfa GT. Dizajnovo blízkym konkurentom RCZ je Nissan 370Z, lenže ten začína na vyše 44 tísoch eur a úprimne, 3,7-litrový šesťvalec je oproti 1.6 THP či 2.0 HDi úplne niekde inde. Benzínová “zadokolka” Hyundai Genesis Coupe s dvojlitrovým turbo-motorom začína na necelých 27 tisícoch eur, Mazda RX-8 sa u nás už od apríla nepredáva a MX-5 má iné zameranie.

Peugeot RCZ 2010 test

Takže, aj keď sa to nezdá, vody, v ktorých RCZ pláva, nie sú konkurentmi vôbec presýtené. Skôr naopak. Šikovné a moderné športové coupé za menej než milión bývalých korún je stále problém zohnať. Peugeot RCZ kúpite za 30 000 eur s motorom 1.6 THP už v naozaj luxusnej výbave. S naftovým motorom a snáď všetkou možnou príplatkovou výbavou sa dostanete niekde na základ Audi TT 2.0 TDI Quattro (38 tisíc eur). Treba však povedať, že RCZ nie je extrémne lacné vozidlo a už vôbec lacno nepôsobí.

Technické parametre
Celkové rozmery 4287 x 1845 x 1362 mm
Batožinový priestor 321 / 639 litrov
Výška nakladacej hrany ??? cm
Zaťaženie strechy 0 kg
Svetlá výška 11,1 cm
Rázvor 2596 mm
Priemer otáčania ??? m
Prevádzková hmotnosť 1445 kg
Maximálna celková hmotnosť 1825 kg
Maximálna hmotnosť jazdnej súpravy 2325 kg
Maximálna hmotnosť prípojného vozidla 500 kg nebrzdeného / 500 kg brzdeného


Zabudnite na rôzne športové verzie SUV či všelijaké kombíky s prívlastkom RS, sadnite si aspoň raz v živote do takéhoto niečoho a vyberte sa pár stoviek kilometrov krížom našou krajinou. Presne to som spravil ja. V jedno krásne piatkové dopoludnie sme sa s priateľkou vybrali zo západu na východ, cez Nitru, Donovaly až za Prešov. Počasie nádherné, teplota pár stupňou nad nulou, cesty suché a premávka primeraná. Čo viac si priať?

Peugeot RCZ 2010 test

Úprimne vám poviem, že dodržiavať rýchlostné predpisy s týmto silným drobcom nebolo jednoduché. A nikdy ani nebude. Tmavý kožený interiér a nízky čierny strop len zvyšujú pozornosť na dianie pred vami a umocňujú vašu túžbu užívať si to, čo RCZ ponúka. Silný motor, nízku konštrukciu a perfektný podvozok. Navigácia, ak ju nesklopíte do palubnej dosky, pekne svieti vedľa zorného poľa vodiča, aktuálna rýchlosť zase môže byť zobrazená nielen na analógovom rýchlomeri, ale aj veľkými digitálnymi číslicami na obrazovke palubného počítača medzi budíkmi. Prístrojový panel však mohol byť umiestnený nižšie a palubovka celkovo nemusela byť až taká vysoká, ale to je možno spôsobené mojou priemernou výškou a túžbou mať volant vždy v trochu nižšej polohe, než je zvykom. A tak mi trochu zacláňal vo výhľade na palivomer a indikátor teploty motora.

Peugeot RCZ 2010 test

Ale späť k jazde. Motor je výborne odhlučnený od studeného štartu až po vysoké otáčky. No, vysoké…obmedzovač zasahuje nad štyri-a-pol-tisíckami. Nafta. Možno by to chcelo nejaké druhé menšie turbodúchadlo pôsobiace v nízkych otáčkach, motor sa reálne prebudí až okolo 2000 otáčok za minútu, takže ho je lepšie stále držať nad 1500. Na takejto hodnote napríklad jazdíte po obci na “štvorke” s úžasne nízkou spotrebou. Okolo značky “koniec obce” už akosi zo zvyku prechádzate trochu rýchlejšie než káže naša vyhláška, aby ste sa pár metrov za ňou rozbehli na rovnakom prevodovom stupni ku stovke. Tam zaradíte “šestku” a blížite sa k ďalšej dedine či mestu so spotrebou hlboko pod šesť litrov na stovku. S RCZ 2.0 HDi sa nádherne predbieha, zážitkom sú však naše kľukaté cesty. Krútiaca sa diaľnica okolo Novej Bane je priam výzvou. Majestátne SUV-čka nakláňajúce sa v diaľničnej rýchlosti zo strany na stranu vám občas ochotne, a niekedy zas neochotne uhýbajú z cesty, aby ste si mohli vychutnať radosť zo zákrut. Po pár desiatkach kilometrov, pri stúpaní na Donovaly zase využívam krátke rovinky s prerušovanou čiarou na rýchle a bezpečné predbiehanie pomalších dodávok a zákruty na dokonalé využitie nízkej stavby a perfektného podvozku. Ten je nádhernou ukážkou kombinácie stability a komfortu. V benzínovej verzii je údajne o čosi tvrdší a tým pádom menej komfortný. Naftová verzia je oproti základnej 1.6 THP ťažšia až o 95 kg, čo sa prejavuje na nedotáčavom správaní RCZ v kritických situáciách. Ale verte, že ich veľa nebude. Stabilita podvozku je totiž príkladná.

Peugeot RCZ 2010 test

Po ceste z východu sme istý úsek trasy strávili s istou Imprezou. Ani raz som nemal pocit, že by na ňu RCZ v reálnej premávke výraznejšie strácalo, no súčasne som presvedčený, že ekonomika jazdy nahrávala do kariet práve nášmu Francúzovi. Päťdverový hot-hatch je praktickejší, ale pravdu povediac, pri rýchlom štýle jazdy by som naozaj nechcel byť zadným spolucestujúcim. Aj to má byť obhajobou konštrukcie 2+2 v prípade RCZ. Vyzdvihnutie kamarátky na stanici samozrejme znamenalo skrčenú pozíciu subtilnej žienky na zadných sedadlách, ale nejako sme spoločne tých 15 minút jazdy prežili. Na dlhšie trasy jednoducho RCZ pre viac než dvoch ľudí určené nie je. Pre štyroch ľudí bude lepší Peugeot 308 GTi s rovnakým motorom, aký má najvýkonnejšia verzia RCZ (1.6 THP 200k). Ja ostávam zaľúbený do RCZ.

Peugeot RCZ 2010 test

Mimochodom, nízka karoséria na moje prekvapenie neprináša nízky odpor vzduchu (koeficient odporu je až 0,33, pričom rekordné hodnoty konkurenčných automobiliek dosahujú len 0,27 alebo menej), ale skôr vyššiu stabilitu vozidla na ceste.

Peugeot RCZ 2010 test

Interiér s koženou palubovkou a sedadlami vyzeral luxusne. Prevzatý bol takmer úplne z modelu 308 CC. Vyklápací displej navigácie a multimediálneho systému s hardiskom je krásny, na dobrej pozícii, s nastaviteľným sklonom, ale v noci príliš svieti do očí. Po jeho sklopení sa, žiaľ, na žiadnom inom displeji nezobrazujú informácie o FM stanici či počúvanej skladbe. Ovládač vyklopenia / zaklopenia displeja mohol byť tiež umiestnený na lepšom mieste. Pocity z interiéru sú veľmi dobré. V noci poteší jemná dióda osvetľujúca zo stropu oblasť radiacej páky.

Peugeot RCZ 2010 test

Príplatkové autorádio je veľmi dobrej kvality. Ponúka spomínaný veľký displej, navigáciu, harddisk… Telefonovanie cez Bluetooth prebiehalo bez problémov, rádio si do systému stiahne váš telefónny zoznam z pripojeného mobilu. Zvuk autorádia je dobrý, ale ekvalizéru som na chuť neprišiel. Celý čas som radšej používal len funkciu Loudness. Zvyšovanie dunivých hĺbok a necitlivých výšok nevyhovovalo ani mne, ani priateľke. Nulová pozícia ekvalizéra však ponúka celkom vyvážený pomer jednotlivých častí zvukového spektra, takže nakoniec si každý nájde to svoje nastavenie zvuku. Navigácia ponúka výber z troch trás, peknú grafiku, ale celkovo nie je používateľsky veľmi prívetivá. Nevedel som len tak zobraziť mapu s aktuálnou pozíciou, musel som sa nechať niekam navigovať. Klávesnica je pri zadávaní mesta či ulice našťastie inteligentná a ponecháva aktívne len znaky, ktoré zodpovedajú nasledujúcim možnostiam.

Peugeot RCZ 2010 test

Kožené sedadlá s elektrickým nastavením žiaľ neponúkajú reguláciu sklonu 53 cm dlhého sedáku, k dispozícii je len výškové nastavenie sedadla a sklon operadla. Škoda. Výhrady mám aj k bočnému vedeniu sedáku. Nie som predsa tak extrémne tučný, aby ma po hodine v RCZ mohol bolieť zadok. Zaujímavé však bolo, že po dvoch hodinách už bolo všetko v poriadku a po ceste z východu naspäť som si na to zvykol ešte rýchlejšie. Bočné vedenie chrbta je, paradoxne, aj na moju postavu (176 cm, 85 kg) dokonalé. Tak neviem. Chudá priateľka sa na úzke sedadlo, pochopiteľne, nesťažovala. Lakťová opierka má tri výškové polohy a dve horizontálne. Problém je, že jej posun úplne dopredu (po zacvaknutie) obmedzuje používanie ručnej brzdy. Tá mohla byť možno umiestnená o pár cm viac vpredu. Lakťová opierka vo dverách sa vyznačovala nepríjemným vŕzganím pri silnejšom opretí ľavej ruky do dverí.

Peugeot RCZ 2010 test

Palubný počítač v Peugeotoch mám rád, pretože zobrazuje všetky potrebné údaje naraz. K dispozícii je trasa 1 a 2.

Peugeot RCZ 2010 test

Kvôli tvarovaniu strechy a zadného okna nie je možné použitie stierača. Ja viem, športiačik, ale niekedy by sa ten stierač zišiel. Chvíľu mi trvalo, než som prišiel na vypnutie dažďového senzora. Pri jednorazovom zotretí (smer nadol) sa totiž senzor automaticky aktivuje. Pre vypnutie treba pohnúť pákou do prvej polohy stieračov (nahor) a vrátiť do nultej pozície.

Peugeot RCZ 2010 test

Milým prekvapením je objem batožinového priestora. Dve osoby sa tam nemôžu mať problém zbaliť ani na dlhšiu dovolenku. A práve na víkendy vo dvojici je RCZ ideálne. Pre lepší prítlak zadnej časti k vozovke sa od 85 km/h automaticky vysúva malé krídlo – zadný spojler. Ručne ho vysuniete pomocou špeciálneho tlačidla vedľa ručnej brzdy.

V interiéri mi chýba jediná vec, ktorú Peugeot robiť vie, no v RCZ ju nepoužil – head-up displej.

Parametre motora
Zdvihový objem valcov 1997 cm3
Najväčší výkon motora 120 kW pri 3750 ot./min.
Výkon na tonu 83,0 kW / t
Krútiaci moment motora 340 Nm pri 2000 ot./min.
Krútiaci moment na tonu 235,3 Nm / t
Maximálna rýchlosť 220 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,7 s
Servisný interval ??? km


Veľký naftový agregát sa veľmi dlho zohrieva. Preto na celoročné použitie určite uvažujte nad vyhrievanými sedadlami (3 polohy). Predný náhon je výhodou pre vodičov, ktorí nie sú na pohon zadných kolies zvyknutí. Prechod zo 407-ky do víkendového RCZ tak bude určite plynulejší, aj keď pohon štyroch kolies by v tomto prípade vôbec nebol na zahodenie.

Hluk vo vozidle je do 130 km/h plne akceptovateľný. Pri vyšších rýchlostiach kontinuálne (no nie prekvapivo) narastá. Treba vyskúšať, či od RCZ v tomto smere zbytočne nečakáte zázraky.

Peugeot RCZ 2010 test

Spojka zaberá skoro, čo je s ohľadom na štýl vozidla v poriadku. Prevodovka je jednoznačne najlepšia zo všetkých Peugeotov a prakticky jej nemám čo vyčítať. Možno by som však radiacu páku uvítal buď bližšie k volantu, alebo bližšie k lakťovej opierke. Stačí o pár centimetrov. Spravodovanie prevodovky je dobré. Prevody sú dlhšie a rýchlo som si na ne zvykol. Po meste od 1 po 4, mimo mesta po 6. Prevodovka dlhými prevodmi eliminuje menší vrchol využiteľných otáčok (strop na 4500 ot./min.) oproti benzínovému motoru.

Motor 1.6 THP mám veľmi rád, ale nedovolím si povedať, že RCZ s naftovým agregátom je zlá voľba. Na dlhšie trasy a rýchlu jazdu kľukatými (nielen) slovenskými diaľnicami je práve naftová verzia veľmi zaujímavou a ekonomickou alternatívou. Veď aj tak väčšinu času trávite v aute maximálne dvaja. Tak prečo si každú jazdu neužiť naplno?

Tempomat ovládate pomocou modulu naľavo pred volantom. Ten je zrkadlovým obrazom modulu pre ovládanie autorádia napravo pred volantom. Ja preferujem presne opačné rozloženie – ovládanie autorádia ľavou rukou a tempomatu pravou. Je to logickejšie. Obmedzovač rýchlosti používam rád, ale v Peugeotoch je oproti tempomatu zbytočne obmedzený. Nastavenú obmedzovanú rýchlosť tak meníte jedine pohybom nahor alebo nadol. Za celý čas som neprišiel na to, ako obmedzovaču nastaviť moju aktuálnu rýchlosť ako maximálnu povolenú.

Peugeot RCZ 2010 test

Otáčky motora 50 km/h 90 km/h 130 km/h
3. prevodový st. 2000 - -
4. prevodový st. 1400 2600 3700
5. prevodový st. - 2100 3000
6. prevodový st. - 1700 2500



Údaje po zohľadnení rýchlosti podľa GPS.

Reálnych 130 km/h dosahujete asi pri 136 km/h na rýchlomeri. Zvláštnosťou je, že odchýlka rýchlomera je od obce až po diaľnicu takmer stále okolo 5 km/h.

Peugeot RCZ 2010 test

Spotreba

Spotrebu RCZ som netestoval veľmi detailne. Jednoducho sme sa vybrali z Bratislavy do Prešova cez Nitru a Donovaly naozaj svižným štýlom jazdy a skončili s priemerom 5,9 l / 100 km. Cesta naspäť bola trochu kludnejšia, ale i tak bolo dodržiavanie rýchlostných limitov dosť problematické – skončili sme na výborných 5,7 l nafty na 100 km. Skvelé. Na krátke trasy sa viac hodí benzínový 1.6 THP, ktorý sa oveľa rýchlejšie zohreje na pracovnú teplotu, je kultivovanejší a tiež nemá veľké problémy so spotrebou.

S Peugeotom RCZ 2.0 HDi počítajte so spotrebou na dlhých trasách okolo 6 litrov nafty na 100 km. Viac spotrebuje šofér pohybujúci sa naozaj vysoko nad rýchlostnými limitmi a s častým používaním bŕzd. Ostatní, ktorí dodržiava predpisy, nemôžu na dlhšej trase hranicu šiestich litrov za normálnych okolností presiahnuť. To sa skôr priblížia k piatim litrom.

Peugeot RCZ 2010 test

Údaje o spotrebe
Aktuálny stav tachometra 25 530 km
Udávaná spotreba a emisie CO2 5,3 l/100km, 139 g/km
Dosiahnutá spotreba mesto – medzimesto 5,3 – 5,7 l/100 km
- štýl jazdenia ekonomický
Dosiahnutá spotreba medzimesto – diaľnica 5,7 – 6,0 l/100 km
- štýl jazdenia z jednej strany krajiny na druhú rýchlou jazdou
Objem palivovej nádrže 55 litrov
Približný reálny dojazd 830 – 940 km (so zostatkom 5 l paliva)


Môj tradičný večerný 18-kilometrový bratislavský okruh som kvôli počasiu nemohol s RCZ spraviť. Nechal som si test na nedeľu večer a kalamita mi akosi prekazila plány. Ale neverím, že by výrobcom udávaných 5,3 l / 100 km Peugeot RCZ nedosiahol. Skôr naopak.

Peugeot RCZ 2010 test

Krádeže, poruchy a bezpečnosť

Záujem zlodejov o RCZ nebudeme analyzovať, na to je tento Peugeot až príliš špecifický. Rovnako je to aj s poruchovosťou. Súčasťou ceny vozidla je servisná zmluva Peugeot Optiway, ktorá ponúka predĺženú záruku, nadštandardný Peugeot Assistance v celej Európe a bezplatný servis (výmenu opotrebiteľných dielov a pravidelné servisné prehliadky) na 4 roky alebo 80 000 km.

Hlavné klady

príjemná rozlúčka s doterajším dizajnom Peugeotu,
nízka stavba a dokonalý podvozok = mimoriadne jazdné vlastnosti,
aj pri rýchlej jazde z jedného konca krajiny na druhý spotreba do 6 litrov / 100 km,
prekvapivo veľký batožinový priestor so sklápateľnými zadnými operadlami,

Hlavné nedostatky

naftový motor vyžaduje pre efektívne fungovanie častejšie preraďovanie,
lakťová opierka sa v niektorých pozíciach “bije” s ručnou brzdou,
zadné sedadlá len ako núdzové riešenie,
zlý výhľad z vozidla (pri parkovaní).

Spokojnosť s autom: 9/10

1 – totálne nespokojný, 5 – priemer, 10 – maximálne spokojný

Záverečné zhodnotenie

Určite by sa mi veľmi páčilo RCZ so zážihovým motorom 1.6 THP, ale to by bolo len na takú víkendovú zábavu. Zákruty na Pezinskej Babe či prejazd Donovalmi. No RCZ s motorom 2.0 HDi je veľmi zaujímavé auto aj ako náhrada služobnej nižšej strednej až strednej triedy, najlepšie na dlhšie služobné cesty. Veď ako často v aute sedíte traja či štyria? Peugeot RCZ je reprezentatívny, má výborné jazdné vlastnosti, silný motor, parádnu spotrebu a cesta z Košíc do Bratislavy konečne nebude len rutinou. RCZ som si prekvapivo rýchlo obľúbil. A hoci je veľmi ťažké vžiť sa do kože potenciálneho majiteľa nízkeho kupé, v tomto prípade to až taký problém nebude. Ak však chce zákazník pohon štyroch kolies alebo špecifické prvky výbavy, bude určite zvažovať aj kúpu konkurenčného TT. Peugeot však v spolupráci s firmou Magna vytvorili plnohodnotného konkurenta dlhoročnej ikony so štyrmi kruhmi v znaku. Ak budete mať možnosť, určite si za volant RCZ sadnite. A ak náhodou hľadáte auto takéhoto typu, predajňu Peugeot jednoducho nemôžete obísť.

Pri kúpe RCZ by mi určite nezáležalo na prítomnosti vyklápacej obrazovky, ktorá v noci šoféra zbytočne oslepuje. Základný displej autorádia (s dobrou funkčnou výbavou už v základnej výbave) v blízkosti zorného poľa je dostatočný. Za kožený poťah palubovky by som si zase priplatil veľmi rád. RCZ tak pôsobí priam luxusným dojmom. Výber motora podriaďte potrebám. Na časté krátke trasy voľte ľahší benzín, na dlhé cesty a diaľnice je ideálna naftová verzia. Aj keď to na prvý pohľad môže znieť šialene: naftové športové kupé. Veru tak, Peugeot to dokázal.

– GALÉRIA –

(3 hlasov, priemer: 4.67 z 5)




Súvisiace články

  1. Nový Peugeot RCZ (facelift 2013) | ZaVolantom

Komentáre

  1. ps1818 napísal/a:

    Nooo, veľmi pekný test veľmi pekného auta. Klobúk dolu!
    Síce ma v úvode zaskočilo priame porovnanie s TT Quattro, keďže toto je prednokolka, ale napokon ma čítanie tak vtiahlo, že takéto malichernosti mi boli ukradnuté.
    Možno by mohol Peugeot ponúknuť aj nejaký low-end RCZ s povedzme 1.6 HDi 80 kW s ešte lepšou cenou pre ľudí, ktorí chcú jazdiť štýlovo, ale nepotrebujú na to plnú stajňu pod kapotou. Stačí poloplná :)
    Hoci Francúzov nemusím, tomuto tu dávam jasný palec hore!

  2. Atlis napísal/a:

    RCZ je krasavec :)

    ps – aj TT sa predava ako predohrab, quattro je za priplatok… ;)

  3. ps1818 napísal/a:

    atlis, jasné, ale Richard to porovnával práve s Quattrom a to mi nešlo do hlavy…

  4. Richard Hombauer napísal/a:

    “priamo konkuruje” chapte, prosim, z celkoveho pohladu. naftove RCZ konkuruje naftovemu TT. a to je u nas dostupne len ako quattro, takze si tych 9 000 eur priplacate najma za znacku a pohon styroch kolies. v dalsej vete som to hned aj uviedol: “Či to stojí za štyri kruhy na kapote a pohon všetkých kolies je len na vás.”

  5. ps1818 napísal/a:

    aha, tak to mi celkom ušlo o tých 4 kolesách… Sorry! Inak čo sa týka konkurencie, plný súhlas.

  6. Atlis napísal/a:

    TT TDI je aj v PL iba s quattro pohonom. :) 9000E priplatok za pohon vsetkych kolies je samozrejme hrubo prestreleny…

    rcz a tt teoreticky konkuruje okrem brery aj vw scirocco, to je za 26tis E so 170k dieslom. benzinove scirocco r 265k je za 33tis a to je na zamyslenie. Na 37tis zacina aj Mercedes SLK 200 Kompressor, BMW Z4 sDrive23i. A tie mazliky maju skladaciu strechu a pohon tej spravnej napravy… aj ked bez ropy.

  7. ssamoo napísal/a:

    RCZ sa mi paci. Vyraz sportove a pchat mu “sportove” ambicie ho ale u mna posuva nizsie. Chrochtakom a malym benalom pod kapotou ho to totiz na tu poziciu nestavia. Keby mu daju nazov ako grand tourer alebo cruiser, tak to je podla mna to spravne oznacenie. Dizajnom sa mi ale paci. Cena by mohla este klesnut a tym padom sa stane veelmi zaujimavym autickom. Ale ako sa pise vyssie ako konkurenta by som tam videl aj Scirocco, popripade Breru, TT, vzdialene mozno MX5 ci RX8, ale tie su zameranim ci vykonom uz niekde inde.

  8. Zeusko napísal/a:

    Krasne auto, krasna recenzia… Ja viem ze mojej “staznosti” na recenzie typu Skoda-Dacia ste isto nevenovali nejaku extra pozornost, ale som rad ze konecne recenzujete normalne auta:-) Riso este nejaku malu videorecenziu, a bude to super

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk