V rubrike | NOVINKY

Značky |

Nový Renault Fluence

Napísané dňa 17 September 2009 autor Boris Búš

Možno vám meno Fluence niečo hovorí. Napoviem vám, že ho niesla štúdia kupé francúzskej automobilky z roku 2004. Aktuálny model má so štúdiou však pramálo spoločného. Výrobca sa rozhodol postupovať podobne ako u modelu Clio, kde štvordverová verzia nesie názov Thalia.

Renault Fluence má podstatne zmenenú prednú časť, ktorej dominuje nová maska a výrazne prepracované reflektory. Bočná silueta prešla tiež niekoľkými zmenami a naprázdno neobišla ani zadná partia. Zapracovalo sa aj na celkových rozmeroch vozidla. Dĺžka sa oproti päťdverovému modelu natiahla o 325 mm na konečných 4620 mm. Tým prerástol aj Mégane Grandtour o 61 mm. Šírka 1809 mm a výška 1479 mm sa oproti Mégane líšia len minimálne. Z nárastu rozmerov profituje aj rázvor, ktorého veľkosť je v prípade Fluence 2702 mm. To znamená o 1 mm viac ako u kombi verzie Mégane, Laguna má zasa v tomto smere ešte o 54 mm navyše. Vzhľad Renault Fluence je viac uhladený a má pôsobiť elegantnejším dojmom. Z celkových rozmerov profituje aj objem batožinového priestoru, ktorý ponúka 530 litrov. Prevoz rozmernejších predmetov uľahčuje možnosť sklopiť zadné sedadlá v pomere 1/3 a 2/3, pomôcť má aj absencia oceľových častí medzi kabínou a batožinovým priestorom.

Renault Fluence

V interiéri sa toho veľa nezmenilo. Palubná doska je prakticky zhodná s modelom Mégane, rozdiel je v stvárnení prístrojového panelu. Digitálny rýchlomer bol nahradený tradičnejším analógovým ukazovateľom. Komfortu za volantom pomôže výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant aj výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. O bezpečnosť sa postará šesť airbagov, ESP, aktívne opierky či asistent núdzového brzdenia s možnosťou aktivácie výstražných svetiel. Chýbať nesmie ani tempomat, príplatkový navigačný systém Carminat TomTom, zvukový systém Arkamys s 8 reproduktormi, Plug & Music na pripojenie iPodu alebo iného USB zariadenia a možnosť Bluetooth pripojenia. V príplatkovej výbave figuruje aj hands-free karta, ktorá automaticky uzamkne dvere v prípade, že sa majiteľ od vozidla vzdiali. V niektorých modeloch bude dostupná automatická dvojzónová klimatizácia so systémom “Soft-Auto-Fast”.

Benzínové motory:
1.6 – 82 kW (110 k), 151 Nm


Pri uvedení na náš trh bude Renault Fluence k dizpozícii s trojicou motorov. Benzínový štvorvalec 1,6 l má výkon 110 k a bude ho možné kombinovať s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Dieslová dvojica má označenie 1,5 dCi a výkon 85 respektíve 105 konských síl. Potešíme aj priaznivcov ochrany životného prostredia. V roku 2011 by sa mala objaviť aj plneelektrická verzia, na ktorú sme aj my nadmieru zvedaví.

Naftové motory:
1.5 dCi – 63 kW (85 k), 200 Nm
1.5 dCi – 78 kW (105 k), 240 Nm


Renault Fluence, ktorý sa bude vyrábať v Turecku, sa verejnosti predstaví na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte. Na našom trhu by sa mal objaviť začiatkom roka 2010. Spolu s Mégane Grandtour tak vytvoria určitý medzistupeň k väčšej a drahšej Lagune. Pri vhodne zvolenej cenovej politike by mohol byť konkurenciou alebo zaujímavou alternatívou ostatným sedanom svojej triedy.

Prečítajte si: TEST: Renault Fluence 1.5 dCi (10. 3. 2010)

– GALÉRIA –

(3 hlasov, priemer: 4.00 z 5)




Súvisiace články

  1. Škoda: plánujeme model medzi Fabiou a Octaviou | ZaVolantom.eu
  2. Renault Fluence naživo | ZaVolantom.eu

Komentáre

Pridajte komentár

  • POSLEDNÉ KOMENTÁRE
  • ARCHÍV

Kvalitné disky kupujeme na CentrumKolies.sk